פודקאסטים

שיחת חולין, פרק 7: על מעקבים וגיוסים

חוץ מהאומיקרון שמסרב להיפרד מאיתנו, השבוע היה גדוש באירועים לא פחות דרמטיים, ובכולם ניסו רון קופמן ולירי בורק שביט לעסוק בפודקאס השבועי שלהם – שיחת חולין.

למשל שאלת עסקת הטיעון של נתניהו, במסגרתה ייתכן כי יפרוש מהחיים הפוליטיים הייתה גולת הכותרת של השבוע שעבר, אבל כבר בתחילת השבוע הנוכחי הצליח ינון מגל להתעלות על הדברים כשפתח בקמפיין מימון המונים עבור ראש הממשלה לשעבר, וגייס תוך ימים בודדים מעל 3 מיליון שקלים.

מיותר לציין שמי שתרמו מכספם היו אזרחים מן השורה. "מגל משכנע אותם שהם עושים עבודת קודש", סיכם קופמן. אני רוצה לראות עכשיו את הקדוש הגדול לוקח את הכספים האלה. אגב ניסיתי לתרום, אבל זה לא נתן לי להעביר שקל תשעים" סיכם קופמן.

לירי הייתה פחות שוות נפש: "גלית דיסטל השוותה השבוע את שלוש היריות בגבו של יצחק רבין ז"ל לשלושת כתבי האישום נגד נתניהו. אם נתניהו לא ילך – שטיפת המח תמשיך".

קופמן: "ברגע שהוא יוצא מהחיים הפוליטיים נתניהו הופך לאדם מן המניין, ואז על כל דבר יתחילו תביעות נגדו והוא יצטרך לשלם לעורכי דין – שזה דבר שהוא הכי שונא. ברור שעסקת טיעון היא עסקה מקלה, אבל אם הוא יחתום עליה, אני רוצה שיופיע שם סעיף של קלון".

ידיעה נוספת שהסעירה במיוחד את הבלפוריסטים, הייתה שמשטרת ישראל משתמשת לכאורה בתוכנית הריגול פגסוס של NSO כדי לפרוץ מרחוק לטלפונים של אזרחים ישראלים ללא צווי חיפוש או האזנה.

את לירי זה לא הפתיעה. כמי שבילתה את הקיץ האחרון בהפגנות ברחבי הארץ היא מודה: "תיארנו לעצמנו שזה קורה, אבל מוסרית זה נורא".

קופמן התייחס לתגובה של ח"כ אמיר אוחנה, השר לביטחון פנים לשעבר, שכמו תמיד התנער מאחריות. "אהבתי את העקיצה לגלעד ארדן, קודמו. עשה לו חבילה עוברת", אמר והבהיר באותה נשימה שהוא לא מתרגש מהידיעה. "אם את שואלת אותי, כל המערכת: משטרה, שב"כ, צבא ועוד גופים שאנחנו לא יודעים עליהם אפילו, מאזינים לאזרחים בישראל, שלושה סימנים קריאה, אומר את זה מידיעה", פסק.

זאת ועוד בפרק 7 של הפודקאסט 'שיחת חולין' של קופמן ולירי.

להאזנה לפרק המלא בספוטיפיי >>>>

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות