עולם

תורם הזרע שיקר, האישה ויתרה על התינוק ומסרה אותו לאימוץ

עגלת תינוק נטושה. האם תובעת את השקרן

הנה סיפור שלא קורה בכל יום והתרחש ביפן. אישה ילדה תינוק ולאחר מכן גילתה כי תורם הזרע שיקר לגבי הפרטים האישיים שלו, מה שהוביל אותה לתחושה בושה קשה ולמסירת הילד אותו ילדה לבית יתומים שם הוא אמור להימסר לאימוץ.

כעת אותה אישה יפנית, תושבת טוקיו בשנות ה-30 לחייה, תובעת את האב הביולוגי של הבן השני שלה תביעת ענק – היא דורשת פיצויים בגובה של 330 מיליון יורו – 2.86 מיליון דולר – אחרי ששיקר לגבי זהותו. לפי התקשורת היפנית, האישה חשבה שמצאה בן זוג אידיאלי עם השכלה גבוהה מלימודים באוניברסיטת קיוטו, והשניים קיימו יחסי מין לפחות 10 פעמים בניסיון להכניסה להיריון.

עוד קודם לכן היא ילדה בן ראשון עם בעלה הנוכחי, אבל לאחר מכן למדה על הפרעה תורשתית ממנה הוא סובל ועלולה לעבור לילדים ולכן החליטה להיכנס להיריון מתרומת זרע. היא נעזרה ברשתות החברתיות כדי למצוא מועמד מתאים לתרום לה זרע, וביולי 2019 מאמציה עלו בהצלחה, אלא שזמן קצר אחרי שהצליחה להיכנס להריון, האישה למדה שהאב הביולוגי של התינוק, שעוד היה אז עובר, הוא למעשה גבר סיני נשוי, שמעולם לא ביקר בפקולטת המחקר היוקרתית של קיוטו, ובכלל אין לו השכלה אקדמית.

מרגע שנודע לאישה מעלליו האמיתיים של תורם הזרע, היא העמידה מידית את התינוק לאימוץ, מפני שהיה מדובר בשלב מאוחר מדי של היראיון כדי לבצע הפלה. כאמור, היא תובעת את הגבר בעוון מירמה והולכת שולל ובכתב האישום נכתב כי האישה "סובלת מהפרעות רגשיות שנגרמו מהשקרים של הנתבע".

תחקיר של אתר 'וייס ניוז' חשף כי ביפן ין רגולציה קשוחה בתעשיית תרומות הזרע ובמקביל הזרעה מלאכותית מסחרית גם היא נדירה ומוגבלת, כך שהמצב מוביל רבים לנסות למצוא פתרונות באמצעות הרשתות החברתיות ואתרי אינטרנט ספציפיים. גם עורך דינה של האישה טען במסיבת עיתונאים כי "ביפן כין מערכת ציבורית או חוקית לתרומות זרע".

מצד שני, ישנן גם ביקורות רבות על החלטתה של אותה אישה לוותר על ילד אותו ילדה בצורה קרה ונקלית. כך מיזוהו ססאקי, עובדת רוווחה שמטפלת בילדים, טענה כי "האישה הזו שטחית ומתייחסת לילד כאל חפץ, אבל מצד שני אם זו האמא עדיף לילד למצוא הורים מאמצים טובים שיוכלו לדאוג לו".

 

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות