עולם

מקסוול הורשעה, ועכשיו לשאלה הגדולה: האם אי פעם נדע מי היו צרכני המין של אפסטין?

גיסליין מקסוול. יכולה לקבל עד 70 שנות מאסר

טיוח, חוסר שקיפות, סירחון משפטי עמוק: הקונספירטורים חוגגים ובצדק רב. זאת אחרי שחבר המושבעים בבית משפט פדרלי בניו יורק הכריע הלילה (בין רביעי לחמישי) כי גיליין מקסוול אשמה ב-5 מ-6 סעיפים שקשורים לתפקידה בניהול סחר בנשים, לרבות קטינות, למטרות מין ברשת של ג'פרי אפסטין בשנים 1994-2004.

מקסוול (60), שהיתה יד ימינו של עבריין המין שהתאבד, נמצאה אשמה בסחר מין בקטינה, בהסעתה מתוך כוונה לערב אותה בפעילות מינית פלילית ועוד שלושה סעיפי קשירת קשר לביצוע הפשעים. היא זוכתה מסעיף אחד של פיתוי קטינה לנסוע למטרות למין. גזן דינה של מקסוול צפוי להיות עד 65 שנות מאסר. בזמן הקראת פסק הדין מקסוול נראתה קרת רוח ולא הגיבה.

המשפט נמשך חודש בדיוק מאז נפתח ב-29 בנובמבר עד שנחתם. "הדרך עד לצדק היתה ארוכה מדי, אבל היום נעשה סופסוף צדק", אמר התובע דמיאן וויליאמס, שהריע והצדיע לבחורות הנועזות שהסכימו להיחשף, להתלונן ולהעיד, והפגינו אומץ. חבר המושבעים שכלל 6 גברים ו-6 נשים דן במשך 40 שעות על גבי שישה ימים לפני שמסר את הכרעתו. במשפט העידו 4 נשים שחוו תקיפות מיניות.

אז התובעים הצליחו לשכנע כי מקסוול ואפסטין קשרו קשר ליצירת רשת מין שפיתתה נערות ליחסים מיניים בניו יורק, פלורידה, ניו מקסיקו ואיי הבתולה. ההגנה לא הצליחה לשכנע כי מקסוול היא שעירה לעזאזל למעשים של אפסטין והטילו ספק בזיכרון ובמניעים של המתלוננות, ובכוונתם להגיש ערעור.

כזכור, אפסטין עצמו הודה באישומים של זנות ב-2008 והורשע בסחר מין ביולי 2019 אך התאבד בתאו חודש לאחר מכן. אשת סודו ויד ימינו, מקסוול, נעצרה שנה לאחר מכן והוחזקה מאז בכלא.

קרולין, אחד העדות, סיפרה כי היתה בת 14 כאשר מקסוול נגעה בשדיה, ישבנה וירכיה ואמרה לה: "יש לך גוף נהדר עבור אפסטין וחבריו". עדה אחרת, קייט, סיפרה איך מקסוול הנחתה אותה לתת לאפסטין מסאז' סקסי וקראה לה להזמין בחורות צעירות אחרות כדי לספק את יצריו של אפסטין.

ומה עם כל העשירים המפורסמים?

ההמונים ברשתות החברתיות, לרבות מומחים משפטיים, זעמו וטענו כי המשפט הזה היה כולו ניסיון טיוח אחד גדול ועשה צחוק ממושג הצדק. הם מגחכים וטוענים כי לא יתכן שמקסוול ואפסטין הפעילו לבדם את רשת המין העצומה וניהלו אותה, ותהו מה עם כל הסלבריטיז המפורסמים, חברי האלפיון העליון, נשיאי ארה"ב לשעבר, פוליטיקאים ואנשי ממסד רבים, כוכבי הוליווד ואחרים, שהתארחו במסיבות המין הללו וככל הנראה נהנו משירותי המין של אפסטין?
כעת נותר לראות את השאלה שמעניינת הרבה יותר אנשים בכל העולם: האם מקסוול תמסור לרשויות שמות ופרטים על הסלבס שנהנו משירות המין במטרה להגיע להסדר שימתיק את עונשה ותקופת מאסרה?

בכל מקרה, הטענות הן רבות: החל מהעובדה שהמשפט נערך בדלתיים סגורות, דרך העובדה שהמעורבים במשפט הזה נועדו לשמור על הסלבס מפני חשיפה ומעורבות בפרשה: החל מהתובעת הראשית שהיא ביתו של ג'יימס קומי, ראש ה-FBI לשעבר, ועד לשופטת אליסון ניית'ן שהיא שופטת שמינה אובמה.

כשלוקחים בחשבון כי ה-FBI החרים 20 אלף תמונות רק מהווילה של אפסטין במנהטן, אפשר לתהות מדוע רק מקסוול עמדה לדין בניסיון להפיל עליה את כל האשמה? מקסוול היא "דג קטנטן" בהשוואה לכל המפורסמים והעשירים ששמם עלה כחשודים שנהנו משירותי המין של אפסטין, אז מדוע לא הוציאו ממנה את השמות שנהנו מפדופיליה ועבירות מין אחרות? מדוע לא הציעו לה להפוך לעדה שתסגיר את האלפיון העליון? מדוע כל הפרטים על רשת המין של אפסטין נותרו חסויים?

המשפטן ג'ונתן טרלי תהה: "כשמתחשבים בחמש ההרשעות של מקסוול, התמונה הופכת ליותר זוקרת עין בהיעדרות המוחלטת בתביעה של גברים אחרים שהיו מעורבים במעשים. מעבר לאפסטין אף אחד מהגברים שצרכו מין מהבחורות לא נחשף ולא הועמד לדין".

הכתב השמרני ג'ק פוסובייק סיפק שורת ציוצים שפקפקו בפסק הדין ובמשפט כולו: "התביעה רוצה להאמין שרשת סחר המין שנוהלה על ידי אפסטין ומקסוול היתה שייכת רק להם".  כמו כן, תמונות מקסוול לצידם של מפורסמים כמו קווין ספייסי, לורן פאוול ג'ובס ואחרים צפו מחדש וגם הנשיא לשעבר ביל קלינטון מקבל עיסוי מאחת הנערות. ואלה דוגמאות בודדות. כעת השאלה המרכזית: האם מקסוול תתחיל למסור שמות ופרטים באמת מעניינים שיסבכו את האלפיון העליון?

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות