להט"ב

המיליארדר מיוטה שיוצא נגד התנהגות הכנסייה המורמונית

ראשי הכנסיה המורמונית. פוגעים בקהילה שלהם?

זה סיפור של חזרה בשאלה נוצרי שהרבה ליברלים יאהבו לקרוא. המיליארדר ג'ף גרין, שנחשב לאדם העשיר במדינה יוטה השמרנית, התפטר מכנסיה מורמונית גדולה וטען שעשה כך בשל יחסה של הכנסיה כלפי הקהילה הלהט"בית ועמדה בסוגיות חברתיות.

גרין שלח מכתב לנשיא הכנסיה, ראסל נלסון, עליו דווח בעיתון 'סולט לייק טריביון', ובו כתב כי "הכנסיה המורמונית עושה באופן יזום נזק לעולם בימינו". גרין הוסיף במכתב כי לטעמו הכנסיה המורמונית פגעה בהתקדמות הגלובלית במאבק לזכויות נשים, לזכויות אזרח, שוויוןן גזעי ושוויון עבור הקהילה הלהט"בית.

גרין עזב את יוטה לטובת דרום קליפורניה. כבר עשור חלף מאז שהפסיק להיות נוצרי מורמוני מתפלל, אולם רק כעת הוא מצא לנכון להתפטר מחברותו בכנסיה, יחד עם 11 חברי משפחתו וחבר נוסף.

בעוד גרין מתח ביקורת חריפה על הממסד של הכנסיה המורמונית, הוא ניסה להימנע מלתקוף את המאמינים בעצם וטען כי יש לו "אהבה עמוקה להרבה מאוד מורמונים", שהם לדבריו "אנשים טובים שמנסים לעשות טוב", ויחד עם זאת הוסיף כי אינו יכול עוד להביע תמיכה בעמדות של הכנסיה בסוגיות חברתיות.

הכנסיה המורמונית נקראת The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints ונודעת בקו הבלתי מתפשר ובעמדות שמרניות. היא לא מכירה בנישואים חד מיניים שנחשבים לטעמה ל"חטא חמור", לנשים אסור לכהן בתפקידי כמורה וגברים שחורים הורשו להפוך לכמרים רק בשנות ה-70 של המאה ה-20.

גרין בן 44 הוא מנכ"ל ויו"ר חברת טכנולוגיית הפרסום 'דסק הסחר' The Trade Desk והונו מוערך ב-5.1 מיליארד דולר לפי פורבס. כמו רבים מעשירי ארה"ב, גרין הלך בנתיב הפילנתרופי ונשבע בתחילת 2021 לתרום לפחות 90% מהונו למטרות חברתיות.

ואכן, השבוע הוידע גרין היא הוא מתחיל לתרום 600 אלף דולר לארגון להט"בי ביוטה שנקרא "שוויון יוטה". לדבריו, כמחצית מהסכום יושקע בתכנית מלגות חדשה שתסייע לסטודנטים להט"בים ביוטה, כולל אלה שרוצים לעזוב את האוניברסיטה בה למד בעצמו, אוניבריסטת בריגהאם-יאנג שהוקמה על ידי הכנסיה המורמונית ואוסרת על "התנהגות רומנטית של חד מיניים" ומאפשרת לאסור השכרת מעונות לבני זוג להט"בים.

בנוסף לטענות של גרין על עמדת הכנסיה המורמונית ביחס לעניינים חברתיים, הוא גם הצביע על עושרה הרב ולטענתו ראשי הכנסיה המורמונית אינם כנים בנוגע להיסטוריה, למימון ולגורמים שעבדו איתה. לטענתו לכנסיה המורמונית יש יותר מ-100 מיליארד דולר בנכסים, שנובעים קודם כל מניצול החברים בה שתורמים לה הרבה מכספם, כולל אנשים עניים.

גרין סיכם: "אחרי היום הזה, הקשר היחיד שאני רוצה עם הכנסיה הוא מכתב שמאשר שאני כבר לא חבר רשום בה".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות