עולם

"לצאת למלחמה נגדכם משמח אותי יותר ממלחמה נגד היהודים"

לוחמי הטאליבן עם גדרות תיל בגבול לוחמי הטאליבן חוזרים מהגבול ונושאים גדרות תיל אותם פירקו, אחרי שהכוחות הפקיסטנים הציבו אותן לאורך הגבול

סימנים למתיחות מעוררת דאגה וסכסוכי גבול בין פקיסטן לבין אפגניסטן, עליה השתלטו בקיץ האחרון כוחות הטאליבן. האירועים האחרונים שכוללים ירי טילים וחיכוכים בגבול, לרבות הסרת מחסום של גדרות תיל, מתרחשים מספר ימים אחרי שפקיסטן סיימה לארח בבירתה איסלאמבד את המושב ה-17 של הארגון לשיתוף פעולה איסלאמי (OIC) וכולל 57 מדינות מוסלמיות בהובלת סעודיה, שמוטרדות מעליית הג'יהאדיסטים לשלטון בקאבול וההשלכות העולמיות בנוגע לטרור והקצנה דתית.

הכל החל בסרטון וידאו שהפך לוויראלי, ובו כוחות אפגניים (לוחמי טאליבן) מפרקים את גדרות התיל שהציבו שירותי הביטחון של פקיסטן ומוסיפים איומים בוטים נגד שכניהם הפקיסטנים כי יהיו השלכות קשות לניסיון נוסף להקים גדרות תיל לאורך הגבול בחבל מזרח ננגרהאר לאורך קו הגבול דוראנד.

"בפעם הבאה, אם תעזו להרע לאפגניסטן, אני אבוא ואהפוך את האזור הזה לחזית המלחמה נגדכם, אני נשבע באללה שלצאת למלחמה נגדכם משמח אותי יותר מלצאת למלחמה נגד יהודים", כך אמר דוקטור באשיר, לוחם אפגני כמה מאות מטרים מאדמת פקיסטן.

קו דוראנד הוא גבול בינלאומי בין אפגניסטן לפקיסטן. הוא נקרא על שם סיר הנרי מורטימר דוראנד הבריטי חתם ב-12 בנובמבר 1893 על הסכם עם אמיר עבדור רחמן, שליט אפגניסטן שהכריע היכן יעבור הגבול בין אפגניסטן לבין הודו הבריטית של אז. בימינו קו דוראנד נודע באזור בו ארעו התנגשויות בין הכוחו תמשני הצדדים.

ממשלות אפגניות קודמות, לרבות הטאליבן, התנגדו באופן מסורתי לתחימת הגבול הזו. ניסיונות של כוחות אפגניים בשבועות האחרונים להציב גדרות תיל ובטונדות על האזור השנוי במחלוקת נתקלו בהתנגדות תקיפה מצד כוחות הטאליבן.

סוכנות הידיעות האפגנית 'חאמה פרס' KP פרסמה כי גדרות התיל הושמדו והועברו לשטח אפגניסטן. בנוסף היא דיווחה כי לאחר התקרית בגבול, כוחות פקיסטנים החלו בירי ארטילרי לעבר מחוז קונאר החל מיום שני בלילה.

כל ההסלמה הזו כאמור מתרחשת שלושה ימים בלבד אחרי נעילת המושב של הארגון לשיתוף פעולה איסלאמי, בו פקיסטן הציגה תכנית אסטרטגית להשבת היציבות לאפגניסטן. התכנית כוללת 6 נקודות הכוללת דאגה לביטחון תזונתי ולתקומה כלכלית של אפגניסטן, פיתוח יכולות המאבק בטרור, יצירת מכניזם שיספק סיוע הומניטרי ותמיכה פיננסית לממשלת אפגניסטן, השקעה בחינוך, השבת סקטור הבנקאות למדינה ועוד.

https://twitter.com/PashtunPoet/status/1473592368901275651

שר החוץ של פקיסטן קרא לתמיכה גורפת בעם האפגני בזמנים קשים אלה. בכנס נכחו כל שרי החוץ של המדינות הערביות ועוד דיפלומטים בכירים, לרבות נציגים של האו"ם ומוסדות פיננסיים, ארגונים אזוריים וגם נציגים של ארה"ב, סין, רוסיה ומדינות נוספות.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות