עולם

הנוכלת מצפון קרוליינה גייסה תרומות למאבק בסרטן בו לא חלתה

השיגה במרמה בין עשרות למאות אלפי דולרים

יש נוכלים קטנים ויש נוכלים גדולים. לקטגוריה השניה נכנסת מישל לין סטולץ, אישה מצפון קרוליינה, שהעמידה פנים כי היא סובלת מסרטן סופני, וכך אספה כסף "עבור טיפולים רפואיים", שבפועל הגיעו אליה למטרת בזבוזים. סטולץ נעצרה וצפויה לשלם על התרמית שלה בעונש מאסר, כך מדווח העיתון 'שרלוט אובזרבר'.

סטולץ בת ה-46, שזייפה אבחון למחלת הסרטן, מואשמת ב-4 סעיפי אישום שכוללים השגת נכס באמצעות העמדת פנים שקרית, כך נחשף מטעם משרד השריף במחוז איירדל. פשעיה החשודים החלו להיערם באוגוסט האחרון, בעקבות תלונה של קורבן לעוקץ – אישה שהסכימה לתרום ארבעה תשלומים של 975 דולר, "אחרי שסטולץ גרמה לי להאמין שהיא סובלת מקשיים כלכליים בשל טיפוליה הרפואיים המסובכים אחריש שאובחנה כחולת סרטן".

השוטרים בצפון קרוליינה ערכו עימות בין הקורבן הנעקצת לעוקצת, זאת לאחר שסטולץ ניתקה קשר מהקורבן כשזו החלה לחשוד בה. במסגרת החקירה גילו הרשויות כי סטולץ השתמשה באותה תרמית של מחלת סרטן מזויפת כדי לגייס לכיסה כספים באמצעות כנסיות, אתר גיוס ההמונים GOFUNDME ואמצעים נוספים. לא ברור כמה כסף בדיוק גייסה אולם ההערכות הן כי מדובר על עשרות אלפי דולרים ואולי אף מאות אלפים.

לסטולץ, כמה לא מפתיע, יש עבר פלילי שכולל זיופים וגניבות בקני מידה קטנים יחסית. היא נעצרה והרשויות הציבו 5,000 דולר גובה דמי ערבות, בכל מקרה לא נראה שהיא תשוחרר בקרוב. החוקרים עושים מאמצים להגיע לנעקצים נוספים בתרמית הזו, מה שרק צפוי לסבך יותר את סטולץ על פעולותיה הנקלות והשערורייתיות.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות