כללי

רמת השרון מציגה: אופיואידים בבית הספר

סמים. אפשר להשיג אותם גם במרשם

תופעת הסמים בקרב בני נוער מוכרת ומדאיגה, אך עושה רושם שאחרי שנתיים של קורונה המצב ממשיך להידרדר ומגיע למקומות שלא חלמנו עליהם. ולא בהכרח במקומות שנחשבים לחלשים יותר אלא דווקא ברמת השרון, מעוז הבורגנות.

"סיימנו הבוקר מפגש עם הנהגת ההורים בו עדכנו על הקצנה בשימוש של תלמידים ותלמידות בסמים בכלל ובסמי מרשם בפרט", כתבה הנהלת בית ספר בעיר להורי התלמידים אמש, לאחר תקופה שבה מנסים להילחם שם בנגע. "לאחרונה הבנו כי קיימת צריכה של כדורים משככי כאבים מסוג אופיואידים (כגון מורפיום, אוקסיקודון, פנטניל וכו'). הם נראים כמו כדורי מרשם וניתן לבלוע אותם או להסניף אותם".

וזו אינה הבעיה היחידה של בבית ספר, שעל פי הדיווחים מהפגישה תלמידיו צורכים גם מריחואנה על בסיס קבוע, "כמעט בבחינת שגרה", כפי שנכתב במכתב.

בהנהלה ייחסו את השינוי לרעה במצב בעיקר לתקופת הקורונה. "תופעת צריכת הסמים אינה חדשה", נכתב במכתב להורים, "אבל כמו תופעות אחרות גם כאן, תקופת הקורונה החריפה את התמונה. בקרוב נעדכן את כולכם במפגשים ייעודיים לתלמידי והורי כל השכבות בנושא".

אבל האם מדובר בתופעה נקודתית, או שפשוט ברמת השרון העניינים צפו מעל פני השטח בעוד במקומות אחרים המצב זהה אך מעדיפים להעלים עין? "התופעה רווחת לא בבית ספר מסוים ולא בעיר מסוימת, אלא כלל ארצית. יש מקומות שיותר ומקומות שפחות", קבע איתי קפלינסקי, ראש הנהגת ההורים הארצית, בריאיון ל-103FM. "מה שמגדירים סמים קלים הם עדיין סמים. אנחנו יודעים שאחוז גדול מהאוכלוסייה משתמש במה שנקרא סמים קלים. מצד שני הרבה ילדים ומבוגרים מקבלים סמים שהם במרשם, כל האמפיתמינים, ריטלין וכדומיהם אלו סמים תחת פקודת הסמים ואפשר לעשות איתם שימושים שלא לשמם הם נועדו. לצערנו הילדים נתקלים גם בסמים וגם בנשק ובשאר תופעות גם בגיל יסודי".

"אני מצדיע לכל מנהלת בית ספר באשר היא שעומדת נכוחה מול הקהילה שלה ואומרת קבל עם ועדה, בידיעה שזה יצא תקשורתית, 'הורים יקרים יש לנו בעיה ואני קורא לכם לקחת חלק בפתרון שלה'. אני חושב שזה אמיץ, מעשה חינוכי ורבים צריכים ללמוד מאותה מנהלת".

מעיריית רמת השרון נמסר בתגובה כי "צריכת סמים הופכת נפוצה בקרב בני נוער בכל הארץ ואנחנו כמערכת חינוך חייבים להיאבק בה. ברור שאסור להכליל אבל גם אסור להתעלם ולטאטא את המציאות. זוהי חובתנו כלפי הילדים. אנו מנסים לעשות מהלך לצד ההורים וגורמי מקצוע על מנת להתמודד עם אתגרי התקופה".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות