עולם

האומיקרון יחסל את חובת החיסונים שממשל ביידן מכוון אליה?

זריקת החיסון של פייזר

סימנים סותרים בנוגע לחובת חיסונים בארה"ב: ברקע הגעת וריאנט האומיקרון וזינוק במקרי הקורונה בארה"ב, מתרחשים לא מעט צעדים מעניינים: מצד אחד בית משפט לערעורים אישר חובת החיסונים במקומות עבודה עם מעל 100 עובדים שהטיל ממשל ביידן וחברות מסוימות נוהגות כך, אבל יש גם חברות כמו בואינג שהודיעו כי הן יורדות מחובת החיסונים, וב-NBA ברוקלין נטס הודיעה כי מחזירה לשורותיה את הלא מחוסן קיירי ארווינג, בזמן שליגת הכדורסל האמריקאית וליגות ספורט נוספות בארה"ב סובלות מגל נדבקי קורונה.

הסערה סביב נושא חובת החיסונים במקומות עבודה שמקדם הממשל נמשכת. אחרי שבית משפט בערכאה יותר נמוכה פסק ב-7 בדצמבר חובת החיסונים במקומות עבודה אינה חוקתית ופסלו אותה, ערכאה גבוהה יותר – בית משפט לערעורים בסינסינטי – הפך את ההחלטה וקבע ברוב של שני שופטים מול אחד כי היא תחזור לעמוד על כנה. אגב שני השופטים שתמכו בהחלטה מונו על ידי הנשיאים אובמה ובוש הבן והשופטת שהתנגדה מונתה על ידי טראמפ.

החלטה זו אינה סוף פסוק ונושא חובת החיסונים יגיע לפתחו של בית המשפט העליון. למעשה העותרים, תובעים כלליים של מדינות בשליטה רפובליקנית בארה"ב, הגישו מיד לאחר היוודע פסק הדין של בית המשפט לערעורים, פטיציות לבית המשפט העליון במטרה לערער על ההחלטה.

עד שבית המשפט העליון ידון בהחלטה על חובת החיסונים, המציאות עשויה להכתיב תמונה שונה לחלוטין, כפי שמתגלה עם וריאנט האומיקרון שמדביק מחוסנים רבים בשתי זריקות וגם בשלוש זריקות, והתפרצויות קורונה נרשמות גם בקרב מחוסנים כפי שקרה באוניברסיטת קורנל והדביקה עשרות רבות של סטודנטים מחוסנים.

https://twitter.com/RWMaloneMD/status/1472320843824914439

ארה"ב ממש חצויה בנושא חובת החיסונים: בכמחצית ממדינות ארה"ב עצרו את חובת החיסונים לעובדי בריאות ורווחה, בניגוד לעמדת מימשל ביידן ואילו בכמחצית מהמדינות תומכים במדיניות של הגבלות ואפליה כלפי לא מחוסנים.

מה קורה בינתיים בשוק הפרטי? חברות שונות הולכות בכיוונים שונים. מצד אחד גוגל הודיעה על חובת חיסונים שתיאכף בקרוב, חברות תעופה מסוימות כמו יונייטד איירליינס הודיעו גם הן על חובת חיסונים. אבל לעומת זאת, ענקית התעופה בואינג הודיעה כי היא מבטלת את התכנית לחובת חיסונים בשל פסיקת בתי המשפט (לפני שנהפכו) וגם בשל התנגדות שההחלטה עוררה בקרב עובדי החברה. 92% מעובדי בואינג בארה"ב ממילא מחוסנים באופן "מלא".

בנוסף לבואינג, גם חברות ג'נרל אלקטריק ואמטראק הודיעו כי הן יורדות מנושא חובת החיסונים בשל מאבקים משפטיים עם עורכי דין שמרניים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות