עולם

תחרות יופי בסעודיה: 40 גמלים מנותחים פלסטית נפסלו

גמלים בסעודיה שלא עברו את שלב האודישנים

בכל שנה מדי חודש דצמבר נערכת תחרות יופי לגמלים. זו תחרות ראווה יוקרתית שמתקיימת בחסות מלך סעודיה ומגדלי הגמלים המנצחים עשויים להרוויח עד 66 מיליון דולר מכספי זכיה. אלא שהתחרות השנה, שנפתחה בשבוע שעבר, הולידה סקנדל חדש: מנהלי תחרות היופי פסלו לא פחות מ-40 גמלים מהשתתפות בתחרות בגלל שימוש בזריקות בוטוקס וניתוחים פלאסטיים אחרים, אותם מגדירים המארגנים כ"חבלה והטעיה".

טוב, הסעודים לוקחים ברצינות רבה תחרות בה משתתפים אלפי גמלים מכל האזור, כאשר הגמלים המצטיינים ביופיים ובחזותם עשויים להימכר במאות אלפי דולרים ואף במיליונים רבים. לכן, מארגני התחרות החליטו להילחם מלחמת חורמה בשימוש בבוטוקוס, בניתוח הרמות פנים וישבן ושאר ניתוחים קוסמטיים באירוע היוקרתי "פסטיבל הגמל" שנערך תחת חסותו של המלך עבדולעזיז. הפסטיבל כולל לא רק תחרות יופי לגמלים אלא גם מרוצי גמלים, גן חיות ליטוף ועוד אירועים.

עולות כאן כמה שאלות מהותיות: מדוע לבני אדם בעולם המערבי מותר לעבור כל ניתוח פלאסטי אפשרי שמוצע להם, ואילו דווקא לגמלים אסור? מדוע מותר לעצב מראה מלאכותי לכלבים – באמצעות למשל קיצוץ זנבם ואזניהם – אבל הדבר אסור לגמלים? האם ניתוחים אלה גורמים בכלל סבל לגמלים או שהם סתם רמאות תחרותית?

סוכנות הידיעות הסעודית מסרה כי "המועדון שמארגן את התחרות החליט כי הוא נחוש להפסיק את כל מעשי ההתערבות וההטעיה בנוגע ליופי של גמלים, ולצורך כך המארגנים החליטו להטיל עונשים כבדים על מניפולטורים".
הגמלים נשפטים לפי גודל ראשם, ישבנם, צווארם, פרטי הלבוש ששמים עליהם והיציבה שלהם. האיסור החמור על התערבות קוסמטית הגיעה אחרי שהמארגנים הבחינו השנו לעליה חדה בכמות השימוש בבוטוקס בשפתי גמלים, באפיהם ובשאר האזורים בפנים שנועדו להגדלתם, זאת בנוסף למתיחות שרירי פנים ושימוש בהורמונים.

הפסטיבל שמתקיים סמוך לבירת סעודיה ריאד יימשך חודש שלם. אלפי סעודים מתכנסים לחגוג את מקומו של הגמל בהיסטוריה הערבית, תזכורת למסורת הבדואית של גידול גמלים, תעשיה ששווה מאות מיליוני דולרים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות