עולם

רב מתחסן: קיבל תשלום והתחסן 10 פעמים ביום עבור אחרים

איש מתחסן (למצולם אין קשר לכתבה)

אחת התופעות הבולטות שהולידו משטרי הקורונה היא תעשיית זיופים ומרמה מטורפת: מדי שבוע צצים סיפורים – לעיתים משעשעים ולרוב עצובים – שקשורים בתופעה. השבוע, לדוגמא, אב בגרמניה התאבד וירה באשתו ובנותיו מהבושה והחשש שיגלו שהשתמש בדרכון ירוק מזויף, מאמן כדורגל גרמני ידוע (מרקוס אנפאנג) פוטר אחרי שהתברר שהשתמש בדרכון ירוק מזויף. ולפני מספר שבועות פורסם על אדם שניסה להשתמש ביד תותבת כדי שיזריקו לה חיסון על מנת שיקבל דרכון ירוק.

הרבה אנשים בארץ ובעולם היו רוצים זכויות אזרח מלאות בלי להתחסן לקורונה, אבל התקנות של המדינות והרשויות בכל העולם לא מאפשרות זאת, והזיופים נמשכים.

אז הנה מקרה טרי מניו זילנד – אדם אחד הריץ תרמית חיסונים, במסגרתה הוא קיבל כסף מאנשים כדי להתחסן בשמם במטרה להשיג עבורם את הדרכון הירוק שמקנה חירויות. הוא לקח עד 10 זריקות ביום במסגרת השלמת ההכנסה המוזרה שלו, כאשר הוא קופץ מאתר חיסונים אחד למשנהו.

משרד הבריאות של ניו זילנד הודיע כי הוא חוקר בחומרה את הפרשה הזו, עליה דווח ב'סטאף ניו זילנד'. כזכור ההגבלות על לא מחוסנים בניו זילנד הן בין המחמירות בעולם: אסורה עליהם התקהלות, כניסה לבתי אירוח ומלונות, מסעדות, ברים, חדרי כושר ומקומות סגורים נוספים.

"אנחנו מודאגים מאוד מהמצב הזה ועובדים עם רשויות החוק המתאימות", הגיבה אסטריד קורניף, מנהל תכנית החיסונים בניו זילנד, והיא אף הזהירה: "אנשים שקיבלו יותר חיסונים מהמומלץ ביום אחד צריכים לבקש ייעוץ רפואי בהקדם האפשרי". ניקי טרנר, רופא מומחית באימונוליגה מאוניברסיטת אוקלנד הוסיפה: "לקחת כמה גבוהה של חיסונים ביום אחד זה דבר לא בטוח לעשות והוא מסכן את האדם הרלבנטי".

התקשורת הממסדית בניו זילנד תקפה את המעשה של אותו אדם, כינתה אותו 'אנוכי' ו'מסכן את בריאות החברה'. חוץ מאנשים שלקחו את הפשע הנורא הזה ברצינות יתר, המונים ברחבי העולם גם צחקו מהידיעה הזו צחוק גרוטסקי שמסמל את מצב החברה האנושית בימינו.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות