אקולוגיה וסביבה, עולם

שריפת הענק בקליפורניה: שינוי אקלים או בכלל הצתה מכוונה?

שריפה בארה"ב שריפה בארה"ב

זו היתה שריפת ענק שהתפשטה במשך יותר מחודשיים בקליפורניה, היא התחילה ב-14 באוגוסט ונמשכה עד סוף אוקטובר. יותר מ-221 אלף דונם עלו הלהבות והשריפה התפשטה על פני כ-80 קילומטר לכיוון אגם טאהואי. כל כלי התקשורת הגדולים במערב, כולל בישראל, הסבירו בתוקף כי השריפה היא תוצאה של גל החום הקיצוני ששרר במערב ארה"ב והסיקו כי השריפה היא תוצאה של שינוי האקלים וההתחממות הגלובלית. אבל כמו שאומר המשפט המפורסם: שקר מספיק להתפשט בכל העולם לפני שהאמת מספיקה ללבוש את המכנסיים בבוקר. שימו לב לזה:

אב ובנו נעצרו הלילה (יום ד') בחשד שהציתו אש וגרמו לשריפת הענק שהשתוללה בקליפורניה מחודש אוגוסט. השריפה שהתפשטה במחוז אל-דוראדו ואיימה להשמיד את האזור סביב אגם טאהואי. החשודים בהצתה הם דייויד סקוט סמית', 66, תושב סאמרסט , קליפורניה ובנו טראוויס שיין סמית', 32, מפולסום, קליפורניה. שניהם נעצרו בחשד להצתה פזיזה, כך הודיע משרד התובע המחוזי באל-דוראדו.

שופט הוציא צו מעצר נגד השניים והתובע הגיש כתב אישום שהתבסס על חקירה של של שירות היערות האמריקאי ומשרד התובע המחוזי של אל-דוראדו. על פי החוקים בקליפורניה אסור לאדם לגרום לשריפה או גרימת שריפה למבנה ושטח גם אם מדובר בהצתה פזיזה שאינה בזדון.

מרק רייכל, עורך דינם של הנאשמים שיושב בסקרמנטו, טוען כי טראוויס סמית', הבן הנאשם, הוא זה שהתקשר למוקד החירום והזעיק את כוחות הכיבוי וההצלה אחרי שהבחין בלהבות כשהיה באזור ממנו פרצה האש המקורית, ולטענתם השיחה נותקה בגלל קליטה גרועה. לטענתו של רייכל, שצוטט ביו.אס.איי טודיי, אין לו מושג לגבי הראיות שיש לחוקרים לגבי מקור פתיחת האש, והוא מתעקש על גירסת האבא ובן למשפחת סמית' לפיה "הם לא הציתו אש במכוון". רייכל הוסיף: "הם חפים מפשע ב-100% ואין הצדקה לאישומים נגדם". אולם משרד התובע המחוזי סבור אחרת

השריפה פרצה באזור פולוק פיינס בין סקרמנטו לבין אגם טאהואי וככתוב למעלה התפתחה לממדים עצומים ומפחידים. כ-50 אלף בני אדם פונו מבתיהם באזור הכביש הראשי מספר 50 ובאזור האגם, כולל עיירה שלמה בשם דרום מזרח טאהואי ועיירות נוספות ניזוקו וגם מסלולי סקי ואזורים תיירותיים נוספים. 32 אלף מבנים הועמדו בסכנה, 81 ניזוקו וכמעט 800 הושמדו לחלוטין, נזקים שמסתכמים במיליארדי דולרים. רק ב-21 באוקטובר כוחות הכיבוי הצליחו להשתלט סופית על האש, אחרי יותר מחודשיים של שריפות ונזקים

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות