עולם

הודו ורוסיה חתמו על הסכם שיתוף פעולה צבאי לעשור

שר החוץ הרוסי ושר ההגנה ההודי במעמד החתימה על ההסכם

האיום האסטרטגי הגדול על הודו מגיע מהשכנה פקיסטן ובעיקר מסין, השכנה באסיה שגם היא כמו הודו מונה מעל מיליארד תושבים. לצורך כך הודו מחזקת את שיתוף הפעולה הביטחוני שלה עם רוסיה ושתי המדינות חתמו על הסכם שמבהיר את העניין בצורה ברורה.

במעמד שרי החוץ והביטחון של הודו ורוסיה נחתם היום (יום שני) חוזה בעלות של 51 מיליארד רופי (כ-700 מיליון דולר) במסגרת שתי המדינות ייצרו במשותף מעל 500 אלף רובים מדגם 203-AK במפעל במחוז אוטאר פראדש אמתי שבצפון הודו, ובנוסף יימשך למשך עשור, עד 2031, שיתוף הפעולה הטכני-צבאי בין המדינות.

ההסכם לייצור נשק משותף הגיע אחרי אישור מיוחד מטעם משרד הביטחון ההודי למפעל הנשק לשתף פעולה עם רוסיה. הרובה החדש אותו יפתחו שתי המדינות יחד נהנה מיכולות מתקדמות, כדורים גדולים בקוטר 7.62 מ"מ ויכולת לחדור שריון בטווח של עד 300 מטר. בכך רוסיה ממשיכה לחזק את קשריה עם מדינות רבות באסיה, במזרח הרחוק והתיכון, כדי להשיג השפעה ולהציג שרירים מול שתי האימפריות – ארה"ב ממערב וסין ממזרח.

מי שחתמו על ההסכם הם שרי הביטחון של הודו רנג'ת סינג ורוסיה סרגיי שויגו. "הודו מעריכה מעומק ליבה את התמיכה החזקה של רוסיה בה", צייץ סינג בטוויטר, "אנחנו מקווים ששיתוף הפעולה בינינו יוביל לשלום, שגשוג ויציבות באזור כולו. אנחנו שמחים שמספר הסכמים, חוזים ופרוטוקלים נחתמו בנוגע לשיתוף פעולה צבאי וייצור נשק".

אירוע החתימה על ההסכם, בו נכחו גם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ושר החוץ ההודי סובראמניאם ג'אישנקר, התרחש ממש לפני פגישת הפסגה בין מנהיגי המדינות, ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות