טכנולוגיה, עולם

תיקים באפלה? משרד ההגנה מקים צוות להתמודדות עם עב"מים

עב"מים UFO עב"מ חשוד שצולם לפני 4 שנים על ידי הצי האמריקאי

תמיד כשעולות כותרות על עב"מים, הקונספירציות משתוללות. הרי אין כמו להתעסק בנושא המיסתורי הזה שמושך תשומת לב ועניין ציבורי כדי להימנע מעיסוק באינסוף הצרות הפוליטיות ועניינים בוערים. במקום לדבר על קורונה ואינפלציה, על סין ואיראן, מתעסקים במדע בידיוני שנראה לרבים מגוחך אבל יש גם רבים אחרים ש מאמינים בו ובטוחים שחייבים להיות חיים מחוץ לכדור הארץ שלנו.

אז אחרי שגורמי בטחון לאומי בוושינגטון טענו כי הם לא מסוגלים להסביר תופעות שקשורות לאירועים בהם הופיעו עב"מים, הממשל האמריקאי מגביר את מאמציו לחקור פעילות עב"מים אפשרית. במסגרת זו, משרד ההגנה האמריקאי מקים צוות חדש שמטרתו לאתר ולזהות עב"מים במרחב אווירי מוגבל. כך הודיעו אמש (יום ג') גורמים רשמיים בוושינגטון.

הצוות החדש שייקרא "קבוצת זיהוי וניהול אובייקטים מוטסים" – או בראשי תיבות AOIMSG – יחליף את כוח המשימה לתופעות אוויריות בלתי מזוהות של חיל הים, זרוע של הצבא שהוקמה בשנה שעברה במטרה "לשפר את ההבנה שלה לגבי עב"מים ולהביא תובנות חודשות לגביהם".

בהודעה על הקמת הצוות החדש נכתב: "חדירה של כל חפץ מוטס לתוך המרחב האווירי שלנו גורמת לדאגות בטיחותיות שקשורות לטיסות ותפעולן ועלולה להציב אתגרי ביטחון לאומי". משרד ההגנה האמריקאי הוסיף כי הוא "מתייחס ברצינות רבה לדיווחים על פלישות – על ידי כל חפץ מוטס, מזוהה או לא מזוהה, וחוקר כל אחד מהם".

ההכרזה על הקמת צוות המחקר החדש מתרחשת אחרי שהמודיעין האמריקאי זיהה שורה של תופעות אוויריות בלתי מוסברות שהצבא האמריקאי חשד שאיתר אותן מוקדם יותר השנה. אותם ספק חלליות מיסתוריות שהופיעו בתצלומי אוויר של הצבא ולא הצליחו להיות מוסברים על ידי גופי המחקר והמודיעין בדו"ח ששלחו לקונגרס האמריקאי ופירט את כל הידע המוגבל של המימשל לגבי עב"מים.

באפריל השנה טען ראש ה-CIA לשעבר כי הוא מאמין בקיומם של עב"מים. גורמי ביטחון לאומי אמריקאים אישרו כי הם חקרו 144 מקרים חשודים בהם דווח על קיום עב"מים מאז שנת 2004, כולל טענות לא מוסברות לרכבים אוויריים שנעו בשמיים במהירות של 70  אלף קמ"ש ובין רגע שינו כיוון. אירוע מרכזי זכור התרחש בסן דייגו ב-2017 כשעל פי החשד חלליות הטרידו ממושכות ספינת מלחמה אמריקאית.

בכל מקרה, אחרי המלצות של גופי ביטחון לשפר את מדיניות המימשל, הטכנולוגיות והאימונים כדי לחקור ולהבין תופעות אוויריות בלתי מוסברות, מוקם כעת הצוות החדש. ומי יודע – אולי הפעם הם יצליחו לגלות לעולם דברים חדשים על עב"מים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות