עולם

רק בהודו: אדם ששהה בחדר מתים נמצא חי

חדר מתים בהודו

סיפור יוצא דופן מגיע מהעיר מוראבאד, מזרחית לבירת הודו ניו דלהי. אדם שהוכרז על ידי הצוות הרפואי בתור מת אחרי שנפגע בתאונת אופנוע קשה, נמצא חי בחדר מתים בתוך בית חולים הודי, וזאת אחרי שבילה לילה שלם במקפיא גופות.

סריקש קומאר נמצא במצב קריטי לאחר תאונה שבה נפגע. הוא הובהל במהירות לטיפול בבית חולים פרטי, שם הרופא שקיבל אותו ובחן את מצבו הכריז עליו כמת. מפקח הרפואה הראשי של העיר מוראבאד, ד"ק שיב שינג אמר: "קצין הרפואה הראשי ראה את הפציינט ב-3 בבוקר כשהוא ללא דופק. הוא בחן את האדם מספר פעמים".

אחרי שהוכרז מת, 'גופתו' של קומאר בן ה-45 נלקחה למתקן רפואי ממשלתי לצורך נתיחה ובדיקה שלאחר המוות, שם היא הוצבה בתוך מקפיא גופות בחדר מתים. קומאר נשאר לילה בתוך המקפיא למשך 6 שעות עד להגעת בני משפחתו בשעות הבוקר.

העיתון 'טיימס אוף אינדיה' חשף מסמך שנחתם על ידי בני המשפחה בו הם הסכימו לנתיחה לאחר המוות אחרי שזיהו את הגופה, אולם אחותו החורגת מאדהו באלא הבחינה כי קומאר מראה סימנים של תנועה. בסרטון שהפך ויראלי ברשתות החברתיות בהודו נראית באלא אומרת בהפתעה :"הוא בכלל לא מת. איך זה קרה?"

המפקח הרפואי על בית החולים במוראבאד, ראג'נדרה רומא, נשמע מובך כאשר טען בפני סוכנות הידיעות הצרפתית AFP: "קצין הרפואה הראשי של בית החולים בחן את קומאר ולא מצא שום סימני חיים, ולכן הכריז עליו כמת. כשצוות משטרה ומשפחתו של קומאר הגיעו לצורך חתימה על טפסים לנתיחת הגופה, הוא נמצא לפתע בחיים. רק מילה אחת יכולה להגדיר את המקרה הזה – נס".

קומאר הוצא מחדר המתים והובהל לטיפול נמרץ, אולם למרות ההגדרה של האירועי כ"נס" הוא עדיין נמצא בתרדמת ומקבל טיפול שמנסה להשאיר אותו בחיים. הרשויות חוקרות את הטעות הקשה של הרופא שהכריז עליו כמת ועל פי דיווחים בהודו הוא עלול לאבד את רישיונו..

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות