טכנולוגיה, עולם

ארה"ב: בזכות בדיקת DNA פוענח רצח מ-1959

הילדה קנדי רוג'רס. הרצח שלה מ-1959 פוענח ב-2021

טכנולוגיה מתקדמת של בדיקות DNA ממשיכה להראות יכולות מרשימות. בשבוע האחרון השימוש בטכנולוגיה זו פתרה תעלומת אונס ורצח של ילדה בת 9 שהתרחשה ב-1959 בעיירה ספוקיין במדינת וושינגטון, ארה"ב.

הילדה קנדי רוג'רס נעלמה במרץ 1959 לאחר שיצאה למכור חומרי הסקה למדורות בשכונה בה התגוררה ולא שבה הביתה. גופתה אותרה שבועיים לאחר מכן, אולם הרוצח שלה לא נמצא. כעת מתברר כי הרוצח שלה היה גבר בן 20 בשם ג'ון רי הוף שמת ב-1970. הוא היה חייל אמריקאי שהוצב בבסיס חיל האוויר פיירצ'יילד במחוז ספוקיין בעת שהאירוע המזעזע התרחש. הוף המשיך בהתנהלותו הנפשעת ונעצר כעבור שנתיים ב-1961 בגין "ניסיון רצח מדרגה שניה עם כוונת שוד", לאחר שאישה נמצאה חנוקה ותלויה.

החקירה בנוגע לתעלומת הירצחה של רוג'רס תוארה על ידי הרשויות במחוז ספוקיין בתור "הר האוורסט" של תעלומות הרצח, ונחשבה כמעט בלתי אפשרי לפענוח לפני הצגת טכנולוגיה DNA מתקדמות בהן נעשה שימוש בימינו לחקירה ופענוח של פשעים חמורים.

מוקדם יותר השנה הוצאה הגופה מהקבר ונלקחה דגימת זרע שנשלחה אל מעבדת DNA בטקסס. תוצאות הדגימה מיקדו את החקירה אחר שלושה חשודים אפשריים – שני האחרים היו האחים שלה, להם לא נולדו צאצאים. לאחר המשך בדיקות נקבע כי ה-DNA שנמצא על גופתה של קנדי שייכת לאדם אחר, ולא לאחיה, בסבירות של 25 קווינטיליון (18 אפסים). ביתו של הוף שיתפה פעולה עם החוקרים, ומשם הדרך לפענוח היתה קצרה.

משרד החקירות של משטרת ספוקיין מסר: "חקירה הרצח הזה לא נמדדה בשעות אלא באורך של קריירות. נדרשו לכך הרבה נחישות מצד הקהילה, פיתוחים טכנולוגיים והתמדה של דורות של בלשים כדי לפתור סופית את התעלומה בנוגעת לרצח המזעזע של קנדי רוג'רס. כעבור 62 שנה סופסוף יש תחושה של סגירת מעגל".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות