עולם

אופטימיים: נשיונל ג'יאוגרפיק פרסמה את היעדים המומלצים ל-2022

ימת ביקאל בדרום סיביר. דילמה סביבתית

הקורונה עדיין כאן וחזק, בישראל ובעולם מצפים לגל תחלואה נוסף קשה, חלק כבר בעיצומו. ועדיין ישנם רבים שמקווים מאוד כי בשנת 2022 יהיה אפשר להרחיב אופקים ולטייל ביעדים חדשים. לכל אלה שבונים על טיולים ליעדים לא מוכרים בשנה הקרובה, יש אפשרות להביט ברשימת היעדים המומלצים לטיול שפירסמה חברת נשיונל ג'אוגרפיק במהדורת חג ההודיה שלה, כפי שהיא עושה מדי שנה.

בתחילת נובמבר, חוברת הדרכת הטיולים 'לונלי פלאנט' כבר פרסמה את היעדים המומלצים שלה, ובהם סלובניה עומאן ומאוריציוס. ועכשיו כעבור שלושה שבועות הגיע התור של נשיונל ג'אגרפיק, המגזין שנוסד ב-1888 כדי לחנך על הסביבה וכדור הארץ, לפרסם את המלצותיו.

צוותי העורכים של נשיונל ג'אוגרפיק בחרו 25 יעדים ש"חייבים לראות" וקטלגה אותם תחת 5 קטגוריות – טבע, הרפתקאות, תרבות, משפחה וקיימות. באופן כללי הדגש בהמלצות הפעם הושם על פארקים ואתרים עם חיות בר, פעילויות בשטח פתוח, טיולים סביבתיים וטיולים בין-דוריים. ג'ורג' סטון, עורך בכיר בנשיונל ג'אוגרפיק, אמר: "במובנים רבים המגפה סיפקה למטיילים ולקהילות ברחבי העוםל רגע לחשוב ולהעריך מחדש איך אנחנו מגלים את העולם. השנה נשיונל ג'אוגרפיק שמה דגש על מה ששונה, חדש ומעורר השראה – מטיול אופניים על נהר הסן בפריז עד לפארק הלאומי החדש צ'ימאנימאני במוזמביק שמסמל את המחויבות של המדינה לסביבה".

מה לפולין ולקיימות? העיר לודז'!

בקטגוריית התרבות, נשיונל ג'אוגרפיק ממליצה על פרוצ'ידה, אי כדורי מול חופי נאפולי, שהוא מוקד תרבותי ואף הוכרז כבירה תרבותית לשנת 2022, מועדון המוסיקה טין פאן אלי בלונדון שנפתח בהצלחה רבה הומלץ אף הוא כמוקד עליה לרגל תרבותי.

האי הצפוני של יפן, הוקאידו, הומלץ בתור מוקד של יופי טבעי, מפלים מרשימים וחיי טבע עשירים, וגם כמורשת של בני העם איינו. בקטגוריית הקיימות, מגזין הטבע ממליץ על הפארק הלאומי של אקואדור, פארק יאסוני YASUNI, שמורה ייחודית באמאזונאס שנמצאת תחת איום של כריתת עצים ופינוי שטח לטובת צינורות הובלה של דלק.

העיר לודז' בפולין, בה שכנה קהילה יהודית ענפה עד לשואה, הומלצה בתור מרכז תרבותי שוקק ואלטרנטיבי בעיירה התעשייתית שבעידן הפוסט-סוציאליסטי. מפעלי הכותנה שעיצבו בעבר את הנוף העירוני בלודז' הוסבו לגלריות, מוזיאונים, אולמי כינוסים ומרכזים קהילתיים, ומרכז העיר הפולנית מקושטית בציורי קיר מרהיבים.

לידיעת משפחת אוקנין, יש המלצה משפחתית לבקר בטורקיה

בקטגוריית הטבע, רצועת קפריבי CAPRIVI בנמיביה הומלצה בתור יעד לטיולי ספארי שהולך וצובר תאוצה. בעבר אזור זה הסמוך לגבול היה שקוע במלחמות ואילו עכשיו הוא מוקד לטיולי ספארי, ויש בו אתרי מחנאות ואכסניות. הפארקים בקפריבי מלאים בחיות בר ובמקורות מים.

נשיונל ג'אוגרפיק גם חשף לקוראיו את המים העתיקים של אגם באיקל, המכונה "הים הקדוש" של רוסיה, ומדובר במקורות מים ששטחם גדול יותר מכל האגמים הגדולים של צפון אמריקה ביחד, כאשר הם מהווים קרוב לרבע ממאגרי המים המתוקים של הפלנטה שלנו. הבעיה היא המאבק הפוליטי הגדול שנוגע לתיירות בין הציבור הרוסי המקומי שבונה על הכנסות מתיירות לבין אנשי איכות הסביבה שמתריעים כי תיירות רבה תפגע במערכת האקולוגית העדינה באזור.

לחובבי הרפתקאות, מומלץ לפי מגזין הטבע לערוך מסלול של 420 קילומטר על אופניים מנהר סן בפריז עד לים נורמנדי. ומי שמעדיף מסלולי הליכה, יכול להסתפק במסע בן 147 הקילומטרים ביערות הפראיים בניו בראונסוויק, קנדה. עבור חובבי סקי וסנואובורד מומלץ לבקר באראפו בייזין  ARAPHOE BASIN בקולורדו.

ולא תאמינו מה נשיונל ג'איגרפיק ממליץ בקטגוריית הטיולים המשפחתיים: טיול בטורקיה על רצועת החוף הדרומית של המדינה באזור הים התיכון, בה יש עתיקות ושרידים מרשימים בני אלפי שנים בסביבות העיר ליסיה. למשפחת אוקנין אולי זה פחות מומלץ.

*

רשימת ההמלצות המלאה של נשיונל ג'אוגרפיק – "הכי טוב בעולם 2022":

תרבות: הר ג'ינגמאי, יונאן, סין; טין פאן אלי, לונדון; הוקאידו, יפן; פרוצ'ידה, איטליה; אטלנטה, ג'ורג'יה.

קיימות: עמק הרוהר, גרמניה; הפארק הלאומי יאסוני, אקואדור; לודז', פולין; אזור קולומביה גורג', אורגון/וושינגטון ארה"ב; הפארק הלאומי צ'ימאנימאני, מוזמביק.

טבע: רצועת קאפריבי, נמיביה; צפון מינסוטה, ארה"ב; אגם באיקל, רוסיה; שמורת היער מאיה, בליז; ויקטוריה, אוסטרליה.

הרתפקאות: מסלול האופניים של נהר סן, צרפת; קוסטה ריקה; ניו בראונסוויק, קנדה; פאלאו; אראפוא בייזין, קולורדו ארה"ב.

משפחה: שיט על נהר הדנובה; ליסיה, טורקיה; גרנאדה, ספרד; האי בונר; החוף המזרחי, מרלינד.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות