עולם

העוזר הנאמן של המשטר הסיני – הבן של ביידן

האנטר ביידן ואביו ג'ו. עדיין מחזיק ב-10% מהחברה שמסייעת לממשלת סין

חברת השקעות שאחד ממייסדיה הוא האנטר ביידן, בנו של נשיא ארה"ב, סייעה לחברה סינית לרכוש בקונגו את אחד ממכרות הקובלט היוקרתיים בעולם מידי חברה אמריקאית, כך דווח ב'ניו יורק טיימס'.

חברת BHR לניהול השקעות הוקמה ב-2013 בידי האנטר ביידן עם שני שותפים אמריקאים ועוד מספר שותפים סיניים מטעם ממשלת סין. החברים האמריקאים בחברה ובהם ביידן ג'וניור שולטים ב-30% מהחברה שהמטה שלה יושב בשנגחאי ויש להם נציג בדירקטוריון. בשנת 2016 חברת BHR היתה גורם מרכזי בהשתלטות של החברה הסינית מוליבדנום על מכרות נחושת וקובלט (מתכת חזקה בצבע לבן-כסוף שחשיבותה בפיתוח מכוניות חשמליות) שנמצאים בקונגו, אפריקה

הסינים רכשו את המכרות מידי החברה האמריקאית פריפורט-מקמורן בעלות של 2.65 מיליארד דולר. בנוסף לכך, כדי להשלים את ההשתלטות במלואה, חברת BHR רכשה 1.14% מיליארד דולר ממניות של חברת כרייה קנדית שהיתה שותפה לבעלות על המכרה בקונגו. כעבור שנתיים רכשה מוליבנדום הסינית את מניות BHR, כך עולה ממסמכים בהונג קונג, וכך מוליבנדום השתלטה על 80% מהמכרה, כאשר ה-20% הנותרים נותרו בבעלות חברת הכריה הלאומית של קונגו.

וינסנט ז'ו, הדובר של מוליבנדום הסינית, טען: "אנחנו לא מכירים את האנטר ביין ולא מודעים למעורבתו ב-BHR". אתם מאמינים לו? אם כן, אתם נאיביים. בכל מקרה, אנשי ביידן שבזמן הקמפיין לנשיאות הדפו חשיפות וטיעונים שהצביעו על הקשר הבעייתי בין משפחת ביידן לגורמים סיניים תחת הטענה כי "מדובר בתעמולה רוסית", המשיכו לשקר שוב ושוב – בין היתר הם טענו כי האנטר ביידן ויתר על האחוזים שלו בחברה וכבר אינו חבר דירקטוריון בחברה מאז אפריל 2020, אולם מסמכים שהגיעו לידי 'פוקס ניוז' חשפו כי גם באפריל 2021 בנו של נשיא ארה"ב המשיך להחזיק נתח של 10% מהמניות בחברה הסינית BHR, זאת באמצעות חברה אחרת שבבעלותו.

אפילו ג'ון קינג מרשת CNN המזוהה עם ממשל ביידן, כינה את האנטר מיידן "יצור מתחום הביצה הפוליטית שמשתמש בכוחו ומעמדו של אביו כדי להרוויח כסף". אולם יש בארה"ב ראים שרואים את הקשר הישיר והטוב בין אנשי ביידן למימשל הסיני בתור בגידה ושיתוף פעולה עם האויב על חשבון האינטרסים הלאומיים של ארה"ב.

קובלט הוא מרכיב מרכזי בייצור מנועים חשמליים במכוניות. לכן ג'ו ביידן בעצמו הזהיר מפני הדומיננטיות ההולכת וגוברת של סין בתחום הקובלט כעניין בעייתי שתוקע את ניסיונות המעבר של ארה"ב מתעשיית מכוניות שמתבססת על דלק למכוניות חשמליות. חברת טסלה השלימה בשנה שעברה עיסקה לרכישת חברת כריה קנדית, 'גלנקור', במאמץ להגביר את רכישת הקובלט עבור המנועים החשמליים במכוניותיה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות