עולם

מצוד אחרי נוכלים שגנבו 20 מיליון ד' במענקי קורונה ונמלטו

ניידת משטרה בקליפורניה. גם ה-FBI הצטרף למרדף

הונאות כלכליות מתרחשות כל הזמן, אבל הנה סיפור באמת חריג מיוחד ומעניין: בני זוג מקליפורניה נידונו למאסר אחרי שהצליחו לקבל בדרכי מירמה 20 מיליון דולר במסגרת תכנית החילוץ וקרנות הסיוע שנועדו לסייע לאזרחים בתקופת הקורונה. אלא שהם לא התייצבו בבית המשפט אלא ברחו וכעת הרשויות בארה"ב מנסות לאתר אותם במטרה להכניסם לכלא.

העבריינים המתוחכמים הם ריצ'רד אייבאזיאן (43) שנידון ל-17 שנות מאסר על תרגיל ההונאה ואשתו מרייטה טראבליאן (37) שנידונה ל-6 שנות מאסר בכלא פדרלי. לפי משרד המשפטים האמריקאי, בני הזוג הורשעו בקשירת קשר לביצוע פשע, הונאה בנקאית והלבנת כספים. בנוסף אל בני הזוג, גם אחיו של הנוכל, ארתור אייבאזיאן (41) נידון ל-5 שנות מאסר. זאת לאחר שלפני כחצי שנה ב-25 ביוני חבר המושבעים מצא את שלושתם אשמים בסעיפים רבים שהופיעו בכתב האישום. בנוסף להונאות בנקאיות, הונאות באמצעות תקשורת אלקטרוניתו כוונה להלבין כספים, ריצ'רד ואחיו ארתור נמצאו אשמים גם במקרה של גניבת זהות בנסיבות מחמירות.

השופט המחוזי סטיבן וי. ווילסון אמר במהלך הקראת פסק הדין: "אני לא מסוגל לזכור במקרה הונאה שבוצע כל כך במצח נחושה ובכוונת זדון ללא שום התייחסות לחוק". ווילסון תיאר את אייבאזיאן בתור "רמאי סדרתי קר-לב בלי שום כבוד לחוק" וגם כמישהו ש"מתייחס להונאה בתור הישג".

הבעיה היחידה היא שבמועד הקראת פסק הדין וגזר הדין בני הזוג הנכלוליים לא היו נוכחים בעולם. הם כבר מזמן נסו על נפשותיהם וברחו מאימת החוק, וכעת הרשויות מנהלות מצוד בחיפוש אחרי זוג הנוכלים.

פרשת היעלמותם מעידה על מחדל גדול של גורמי אכיפת החוק בקליפורניה. במהלך משפטם ועד גזירת דינם, לבני הזוג הוצמדו צמידי מעקב אלקטרוניים אולם אלא הוסרו ב-29 באוגוסט האחרון, מה שאיפשר להם להימלט וליצור מבוכה וכאב ראש עבור הרשויות. כעת, במסגרת המאמצים לאתר את הנוכלים ה-FBI מציע פרס של עד 20 אלף דולר עבור מידע שיוביל ללכידתם.

יש לנו הרגשה שהשניים ייתפסו ולכו תדעו – אולי עוד יעשו עליהם סרט הוליוודי. בכל זאת, קליפורניה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות