משפטי, עולם

בנו של קארים עבדול-ג'באר הורשע בדקירת שכן אך יצא בזול

קרים עבדול גבאר

"רואה את דוקטור ג'יי קורע רשתות וקארים עבדול ג'באר נוגע בשמיים", הנציח אריק איינשטיין בשיר היפהפה 'סן פרנסיסקו על המים' שתי אגדות כדורסל מהגדולות בהיסטוריה של המשחק. עבדול ג'באר (בן 74), שכיכב בעמדת הסנטר במילווקי ובעיקר בלוס אנג'לס לייקרס בשנות ה-70 וה-80, הוא מלך הסלים של כל הזמנים ב-NBA עם 38,387 נק' כשאף אחד עד היום לא מדגדג אותו, אבל הוא עובר תקופה לא קלה בגלל הילד שלו.

אדם עבדול ג'באר בן ה-29 נידון אמש (יום ד') לחצי שנת מאסר אחרי שדקר שכן שלו בן 60 בעיירה סן קלמנטה בדרום קליפורניה עם סכין ציידים במהלך ויכוח על פחי אשפה. הוא הודה בשלושה סעיפי אישום של תקיפה עם נשק קטלני ועוד סעיף של נשיאת כלי חד ובגרימת פציעה גופנית של שכנו.

תובע מחוז אורנג' סיפר כי אדם עבדול גב'אר הסכים לעיסקת טיעון כאשר ריצוי העונש נדחה לפחות עד 7 בינואר, עד אז ינסה הבן של אגדת העבר לעתור לרצות את עונשו במעצר בית במקום בבית כלא.  קציני מבחן יצטרכו להחליט אם לאשר לו לרצות את עונשו בבית, כפי שהוא מבקש.

אדם עבדול ג'באר יצא בזול. התובעים דרשו 7 שנות מאסר והתנגדו לעיסקת טיעון בשל התקיפה החמורה – הוא דקר את השכן המבוגר ב-9 ביוני בשנה שעברה מספר פעמים בעקבות ויכוחים על פינוי אשפה. "השכן נפצע מהדקירות בראשו ובגבו, סבל משבר בגולגולת וכמעט מת מאיבוד דם אחרי שקרס מחוץ לחדר טיפול נמרץ", כך סיפור התובעים בתיק.

התובע המחוזי טוד ספיצר מחה על הסדר הטיעון המקל וטען: "מדובר בעיוות דין ומכה לצדק. האיש שהותף כמעט דימם למוות מול דלתות חדר טיפול נמרץ אחרי שנדקר בצורה כל אלימה שוב ושוב עד שכמעט נשברה לו הגולגולת". ספיצר הוסיף: "אנחנו מאמינים כי הזלזול בחיי אדם על רקע מחלוקת על פחי אשפה היא כה חמורה עד שהצריכה עונש מאסר אמיתי".

אז אדם עבדול ג'באר יצא בזול מהמקרה. וכרגיל בארה"ב כאשר סלבריטי, או מקורב לסלבריטי בעל הון כוח והשפעה, עומד לדין ויוצא בזול – ניתן לתהות עד כמה מערכת המשפט צודקת ומעניקה יחס שווה לכולם.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות