להט"ב

רעידת אדמה מגדרית: כשליש מהצעירים הזדהו כלהט"בים בסקר

גאווה ברחובות. נתונים מפתיעים בסקר

30% מבני דור ה'מילניאלס' מזדהים כלהט"בים, כך טוען מחקר חדש מטעם האוניברסיטה הנוצרית של אריזונה. הנתון שעשה את הכותרת הכי גדולה נוגעת לחתך הגילאים 18-24, שם מצא המחקר כי לא פחות מ-39% הזדהו כלהט"בים, כאשר רק שליש מהנסקרים הגדירו עצמם שמרנים דתיים.

המחקר מעלה לא מעט תהיות וביקורות בנוגע למתודולוגיה שלו: כך למשל במחקר הגדירו את בני הדור הזה כילידי 1984-2003, בעוד מרבית המחקרים מגדירים 'מילניאלים' את ילידי 1977-1995, והקבוצה שנסקרה מצומצמת מדי מכדי לתת תמונה יותר מדויקת ונרחבת.

יחד עם זאת, מחקרים נוספים הראו כי בשנים האחרונות יש עליה דרמטית בכמות המזדהים כלהט"בים, מה שמצביע על כך שהומוסקסואליות היא בהחלט גם עניין של הבניה חברתית ולא רק מולד. כך לדוגמה, סקר של מכון המחקר המוערך 'גאלופ' מצא בפברואר השנה כי 17% – אחד משישה – מקרב דור ה-Z של הצעירים הגדירו עצמם כחלק מהקהילה הלהט"בית.

המחקר של האוניברסיטה הנוצרית של אריזונה שנערך באוגוסט והתפרסם באוקטובר, נועד "לשפוך אור" על הדור הצעיר, ומסיק כי "מילניאלס מגדירים מחדש מיניות – הן של עצמם והן התפיסה והתגובה שלהם לגבי זהות מינית ובחירות נטיה מינית של אחרים".

האדם שפיקח על המחקר הוא ג'ורג' בארנה, מנהל המחקר של מרכז המחקר התרבותי באוניברסיטה הנוצרית של אריזונה. הארנה הזמין את הציבור "לסייע לצעירים לנווט את דרכם רצופת האתגרים שהעמסנו עליהם כחברה". הוא הוסיף כי "במקום לתקוף אותם על מגוון דברים שעשויים להיתפס כלקויות, אולי עלינו לתמוך בהם עם פרספקטיבה, פתרונות, משאבים ועידוד".

דור שסובל ממשבר בריאות נפש ומחפש משמעות לחיים

המחקר לא התעסק רק בשאלת הזהות המיגדרית אלא במגוון רחב של נושאי זהות ותפיסות חברתיות. כך למשל נמצא כי 40% מגדירים עצמם כליברלים או פרוגרסיביים ואילו 29% מגדירים עצמם כשמרנים וקרב למחצית מהבוגרים הצעירים האלה מעדיפים סוציאליזם על פני קפיטליזם. בנוגע לנושאים כמו כלכלה, צדק חברתי ומבנה המימשל הנטיה של הצעירים היא ברורה שמאלה.

עוד התברר מהמחקר כי מרבית המילניאלים הם אנטי ממסדיים, לא פטריוטיים, בעד חופש דת ומנסים לחפש משמעות ומטרה לחייהם. רוב הצעירים סבורים כי ניהול הקורונה הוא הנושא הכי חשוב עימו המדינה מתמודדת, וכמו כן הם המעיטו בערכם של נושאים כמו שלטון החוק, ביטחון לאומי וערכי מוסר לאומי שזכו לאחוזים נמוכים.

רק 15% מהנסקרים סיפרו כי הם מרוצים ממצב העניינים בארה"ב. שליש מהנסקרים העידו כי השתתפו בהפגנות, מחאות או עצרות בחודש שקדם לקיום הסקר. הדרכים בהן הצעירים נוהגים לתרום לקהילה שלהם הם באמצעות התנדבות לסייע לאנשים ותרומות לארגונים שונים. ובשורה התחתונה.

https://twitter.com/bassel528/status/1457836679297830914

דור המילניאלים סובל ממשבר בריאות נפש חמור ושיעורי התאבדות מרקיעי שחקים, בצל הניסיון הנואש של 75% מהם למצוא מטרה ומשמעות לחייהם. רבים מהצעירים הודו כי הם חשים מתוחים, מדוכאים, מיואשים או אבודים.  מצד שני 70% מהצעירים טענו כי יקריבו את חייהם למען משהו – כשה"משהו" הזה הוא קודם כל להגן על בני משפחתם ורבים גם מוכנים להקריב עצמם למען חירות.

רוב המילניאלים דחו את הרעיון כי יש אמת מוסרית מוחלטת אולם דעותיהם לגבי התנ"כ וישו היו חיוביות, כאשר הנסקרים גילו יותר יחס שלילי לאתאיזם מאשר חיובי, וזאת למרות ש-40% הגדירו עצמם כלא מאמינים, לא יודעים או שלא איכפת להם מקיומו של אלוהים.

 

 

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות