עולם

איטליה: נעלם ל-24 שנים וחזר כדי לדקור את אחיו

איבו רבאנסר דקר את אחיו אותו לא ראה 24 שנה איבו רבאנסר דקר את אחיו אחרי 24 שנה שלא ראה אותו אך לטענתו לא התכוון לרצוח

זה חייב להיות אחד הסיפורים ההזויים של השנה: בחור איטלקי חיפש את אחיו הבכור שנעלם לפני 24 שנה ולא מצא עד שלבסוף התעורר ומצא את אחיו הנעלם כשהאחרון פרץ לביתו ודקר אותו במיטתו בבית שנמצא בעיירה סלבה די ואל גארדן שבאזור הרי האלפים.

מרטין רבאנסר האיטלקי בן ה-35 חיפש את אחיו איבו בן ה-42 רק כדי למצוא את איבו בביתו עם סכין ציידים גדולה, דוקר אותו בחזהו וגורם לו להיות מובהל לבית חולים עם פציעות מסובכות. לפי דיווחים באיטליה, הרקע לאירוע היתה אי הסכמה בין האחים בנוגע לירושה של אביהם.

מרטין רבאנסר הנדקר האיטלקי על ידי אחיו
מרטין רבאנסר לא האמין שאחרי 24 שנה של חיפוש כושל אחר אחיו, האח יום אחד יופיע בביתו וידקור אותו במיטה | צילום מתוך פייסבוק

ניקולה נטיס, עורכת דינו של מרטין מסר לעיתונאים: "סברה אחת היא שאיבו היה עצבני על תנאי הירושה שהותיר אביהם, שכולל את הבית בו מרטין עדיין מתגורר, ומאז הוא סוחב איתו מועקה, אולם רוב האנשים היו מנהלים את זה באמצעות עורכי דין. הם לא נעלמים לשני עשורים ואז מופיעים עם סכין ציידים".

עורכך הדין נטיס טוענת כי איבו חזר לעיירה וחי במאהל בתוך היערות, לא הרחק מבית המשפחה וחיכה להזדמנות לתקוף. הוא חדר, מצויד בשני סכינים, לבית בו חי מרטין עם אשתו ובנם. אחרי שהעיר אותו, איבו דקר שוב ושוב את מרטין בחזהו אבל הפסיק קצת לפני שרצח אותו במכוון, כך הוסיפה עורכת הדין בטענותיה לגבי מה שאירע בזירה המדממת.

בנוסף לכך, איבו השתמש בגז פלפל כדי לרסס את אשתו של מרטין לפני שנמלטה והזעיקה כוחות משטרה וניידת טיפול נמרץ.

עיתון 'לה סטאמפה' ציטט את איבו שאמר לשוטרים: "הרגשתי זעם עצום בתוכי המופנה כלפי אחי, אבל לא רציתי להרוג אותו. נשארתי איתו לבד בזמן שהוא היה שרוי בכאב רב על המיטה ויכלתי להרוג אותו אבל במקום זאת הלכתי למטבח, שם המשטרה מצאה אותי".

כעת, כשמרטין מקבל טיפול בבית החולים ויצא מסכנת חיים, השאלה המרכזית היא באיזו אשמה יועמד לדין איבו, והאם דקירה בריאות תיחשב לניסיון רצח חרף דבריו של איבו כי לא התכוון לרצוח ואף נמנע מכך.

כאמור, מרטין ואיבו לא התראו במשך 24 שנה מאז מותו של אביהם. ב-1997 המשפחה אף השיקה סדרת כתבות בטלוויזיה במטרה למצוא את איבו שהלך לאיבוד, לשווא. בינתיים הפך לשורד שחי בתנאים קשים כאשר במקביל הוא השתמש בספריה הציבורית כדי להפוך למומחה ספרות.

 

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות