טכנולוגיה

טינדר עושה לך כנפיים, עד לבית הדין הרבני

מתגרשים, אילוסטרציה

מחקר חדש מצביע על כך שהסיכויים של זוגות שהכירו באון-ליין להתגרש גבוהים פי 6 מזוגות שהכירו בעולם האמיתי.

לפני עשור זו עוד נחשבה לבושה, וזוגות שהכירו בפלטפורמה דיגיטלית התביישו לגלות זאת לחבריהם. שלא לדבר על להתחתן עם מישהו שהכירו באחד מאתרי השידוכים. היום, זה כבר המיינסטרים של ההיכרויות, מקום מקובל בהחלט להיכרות ואפילו חתונה. אבל אחרי חתונת ג'יי-דייט או טינדר, הנה מגיע הטרנד החדש – גירושים מטינדר.

מחקר חדש שנערך לאחרונה על ידי קרן הנישואין הבריטית והורכב על ידי חברת הסקרים מוכרת בבריטניה בדק יותר מ-2,000 מבוגרים בגילאי 30 ומעלה ומצא כי 12% מהזוגות שפגשו את בן הזוג שלהם באינטרנט התגרשו תוך שלוש שנים מרגע הנישואין, בהשוואה רק 2% מהשותפים שנפגשו דרך חברים.

גם אם צלחתם את שלוש השנים הראשונות לאחר הנישואין, זה לא אומר שהסיכויים שלכם לחיות יחדיו באושר ועושר גבוהים יותר. למעשה, לאחר שבע שנות נישואים, על פי המחקר, הסיכוי לגירושין של זוגות שהכירו באינטרנט מגיע ל-17%, לעומת 10% מהזוגות שהכירו דרך חברים.

להחליק לימין או לשמאל?

מנהל המחקר של קרן הנישואין, הארי בנסון, חושב שזוגות שהכירו דרך חברים עשויים להסתדר טוב יותר בגלל שיש להם הון חברתי דומה – חברים משותפים שהכירו ביניהם, סביבת חיים דומה, אותו מקום עבודה או לימודים. הרקע שלהם הוא לא "זר" לחלוטין, בעוד שהיכרות באינטרנט היא לרוב עם זרים מוחלטים. כשיש קרקע דומה היא מחזקת, מקרבת ומאפשרת לגשר על פערים.

אז מה זה אומר לגבי נישואים עתידיים עם מישהו או מישהי מטינדר? האם נראה אחוזים גבוהים יותר של גירושים בעשור הבא? ייתכן. התשובה אינה ברורה וחד משמעית. מה שבטוח זה שבשביל להחזיק נישואים לאורך זמן, צריך לעשות הרבה עבודה יומיומית – משהו שכנראה שונה במקצת מתרבות אינסטנט המהירה בה כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה להחליק ימינה או שמאלה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות