עולם

טירוף בתחתית: התחפש לג'וקר ודקר 17 אנשים

נוסעים מבוהלים ברכבת התחתית בטוקיו, אתמול

בזמן שבגושן דן נמשכות במרץ העבודות על קווי הרכבת הקלה, ביפן התרחש אתמול (יום א') סביב השעה 20:00 בערב (שעון מקומי), אירוע טרור מזעזע במטרו של עיר הבירה טוקיו, בחסות חג ההאלווין (ליל כל הקדושים): אדם בן 24 שהתחפש לג'וקר, אותה דמות קומיקס-קולנוע בדיונית של נבל-על והארכיטיפוס של הליצן המפחיד מעלילת באטמן, יצא למסע ציד באמצעות סכין בתוך רכבת נוסעת וסגורה.

התוקף הניף סכין באמצע רכבת הומה אדם ודקר לפחות 17 בני אדם כשהוא אחוז טירוף. בנוסף העבריין-טרוריסט, שזהותו עדיין לא פורסמה, אף הדליק אש לפני שהשוטרים עצרו אותו. מיד אחרי התקיפה הנוראה, אחד הנוסעים צילם את המנוסה האדירה של עשרות נוסעי הרכבת לעבר קרונות אחוריים בניסיון לנוס על נפשם, חלקם המומים, אחרים צווחים מפחד. האירוניה היא שחלק מהנוסעים שהיו על הרכבת עשו דרכם למרכז טוקיו במטרה לחגוג את האלווין.

האירוע המחריד התרחש בקו המטרו קיו KEIO ליד תחנת קוקוריו KOKURYO כאשר הרכבת עשתה דרכה לתחנת שינג'וקו במרכז העיר, כך דווח באתר החדשות היפנני NHK. "חשבתי שמדובר בתעלול של חג האלווין", אמר עד ראייה לאחד הכתבים, "אבל אז ראיתי אדם הולך בדרכו ושולף לאיטו סכין ארוכה שכוסתה בדם".

האדם שהתחפש לג'וקר נמצא כעת במעצר ויואשם בניסיון רצח. ברשת רצים סרטונים ותמונות של האירוע והתוקף עצמו זוהה כאן:

https://twitter.com/NewsForAllUK/status/1454824376528945158

לא פעם ראשונה או שניה שפסיכופט תוקף ביפן

אם לא מפסיק חמורה התקיפה המחרידה באמצעות סכין חדה וארוכה, הרי שכאמור בנוסף לכך האדם שהתחפש לג'וקר הדליק אש באמצעות נוזל דליק שפיזר ברכבת וסיגריה שהדליק שנועדה לגרום להתלקחות קטלנית. המעשה הזה גרם לשריפת מספר מושבים ברכבת, להבות החלו להיתמר ועשן סמיך החל לכסות את קרונות הרכבת, מה שגרם לאנשים לפאניקה נוספת ולתחושת מחנק. בנוסף לנוסעים שברחו לעבר קרונות אחוריים, היו גם כאלה ששברו את חלונות הרכבת בניסיון לנשום אוויר.

לפחות אחד מ-17 הפצועים מדקירות מאושפז במצב קשה עם דקירות בחזהו. אחרי שעות ארוכות שלא היה ברור המניע להתקפה הפראית, משטרת טוקיו חשפה כי התוקף התוודה בפני החוקרים כי "רצה להרוג לפחות שני אנשים כדי שיגזרו עליו דין מוות".

זהו מקרה דקירה שני ברכבת בטוקיו תוך חודשיים וחצי. ב-10 באוגוסט, יום לאחר טקס נעילת אולימפיאדת טוקיו, אדם בן 36 דקר 10 בני אדם על רכבת מטרו וטען "בסך הכל רציתי להרוג כל אישה שנראתה מאושרת".

בשנת 2019 נהרגו שני אנשים כולל ילדה בת 11, ו-17 ילדים נוספים נפצעו במתפקת דקירות מחרידה בעיר קוואסאקי הסמוכה לטוקיו. שלוש שנים קודם לכן ב-2016, נהרגו 19 בני אדם במעון לאנשים על מוגבלויות במתקפה של פסיכופט שהפכה לאירוע רב נפגעים הגדול שידעה יפן מאז מלחמת העולם השניה והפצצות האטום על הירושימה ונגסאקי. אם נלך עוד קצת אחורה נמצא שבשנת 2008 היה זה אדם שרכב בוואן ודרס אנשים במרכז טוקיו ואז קפץ מהרכב ודקר אנשים. התוצאה:שבעה בני אדם שקיפחו את חייהם.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות