טכנולוגיה

האקרים מאיימים לחשוף פרטים מביכים על חברי האלפיון העליון

סייבר אילוסטרציה מה יודעים ההאקרים הרוסיים?

שוד וירטואלי מאסיבי מטלטל את החברה הגבוהה: כנופיה רוסית חדרה לחברת 'גראף' שמשווקת יהלומים יוקרתיים לאלפיון העליון, כך דווח ב'מייל און סאנדיי', מהדורת יום א' של ה'דיילי מייל'.

חברי הכנופיה דורשים עשרות מיליוני דולר דמי כופר, אחרת הם מאיימים לפרסם פרטיים אישיים של כוכבי הוליווד, , מנהיגי עולם, טייקונים וסלבס נוספים – ביניהם דונלד טראמפ, דייויד בקהאם אשתו ויקטוריה ובנם ברוקלין, טום הנקס, אופרה ווינפרי, ג'ורג' סורוס ואחרים. לא תאמינו, גם אלק בולדווין – שכבר מסובך כעת בירי למוות בשוגג של הצלמת האלינה האצ'ינס במהלך צילומי מערבון שהפיק וכיכב בו – הצליח להיות מעורב ומסובך גם בפרשייה הזו.

עד כה פושעי הסייבר הדליפו 69 אלף מסמכים סודיים ברשת האפלה בה פועלים פושעים וטרוריסטים, ואם לא יקבלו את כספי הסחיטה שהם דורשים הם מתכוונים לפרסם עוד מידע רגיש שעלול לפגוע בידוענים העשירים, ביניהם אפשר למצוא גם את הכוכב ההוליוודי סמואל אל ג'קסון, הזמר הוותיק טוני בנט, כדורגלן העבר פרנק למפארד, טמארה אקלסטון – ביתו של ברני אקלסטון ששולט במרוץ המכוניות פורמולה 1, וגם האיש הבריטי העשיר ביותר לן בלוואטניק. גם גיסליין מקסוול, מי שהייתה יד ימינו של עבריין המין הסדרתי ג'פרי אפסטיין וממתינה להכרעת דינה במשפט בו היא מואשמת, מופיעה ברשימה, שבה ניתן למצוא את יורש העצר הסעודי מוחמד בין סלמן, שליט דובאי שייח מוחמד בין רשיד אלמקטום ועוד פוליטיקים מרחבי העולם.

בין הפרטים הרגישים שמחזיקה הכנופיה על פי החשד: רשימת לקוחות, חשבוניות, קבלות, נקודות זיכוי ועוד. אם מישהו מהמפורסמים למשל רכש תכשיטים עבור מאהבת הוא לקח יהלומים בתור שוחד, הוא עלול להסתבך.

"סיפור עצום בעל השלכות רבות"

שם כנופיית ההאקרים הרוסית שמאחורי גניבת המידע הוא 'קונטי' CONTI, ולטענת חבריה המידע שפרסמה עד כה מהווה פחות מ-1% מהחומר שנמצא בידיה, שנוגע – שימו לב – ל-11 אלף מבין לקוחותיה של חברת גראף, בהם כאמור הרבה מפורסמים שיש להם מה להפסיד.

מומחים מערכים כי מי שמתפעל את הווירוס ודרישת הכופר של קונטי זו קבוצת 'וויזארד ספיידר' ('עכביש מכשף') שבמקום מושבה בסנט פטרבורג, רוסיה, ובעבר קבוצה זו היתה מעורבת בפעילויות ריגול זרות.

פיליפ אינגרם, בכיר במודיעין הצבאי הבריטי לשעבר, טען כי "בהתחשב בפרופיל של מסד הנתונים של הלקוחות, זהו סיפור עצום בעל השלכות רבות". לדבריו, "הסיפור הזה יוביל למעורבות גופי אכיפת החוק הבינלאומיים ברמות הגבוהות ביותר בניסיון לתפוס את הכנופיה, מה שיגרום לכנופפיה כאבי ראש רבים בניסיון להשיג את תשלומי הכופר ולצאת מזה חלק בלי שיעלו עליהם".

מומחי סייבר מעריכים כי הסחטנים מהכנופיה ידרשו תשלום במטבע דיגיטלי שאי אפשר לעקוב אחריו דוגמת ביטקוין או באמצעות יהלומים. עוד הם מעריכים כי ההאקרים (פצחנים – בעברית) השיגו גישה למסמכי גראף באמצעות שליחת אימייל שהוליך שלל את אחד מעובדי גראף והכיל וירוס מחשבים מתוחכם שהשתלט על המידע של החברה, הצליח לעקוף את מערכות האבטחה של גראף, והציג דרישת כופר.

מקום מושבה של הכנופיה הרוסית כאמור מוערך ליד העיר סנט פטרבורג ברוסיה, כאשר רשויות האכיפה הבינלאומיות כבר מגבירים את מאמצי החקירה שלהם בניסיון להגיע לפושעים. חברת היהלומים גרוף הוקמה בידי לורנס גראף בן ה-83. החברה טענה כי יידעה את העשירים המפורסמים שהמידע האישי שלהם הגיע לידי הכנופיה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות