עולם

סיפור מסריח: לא לגשם הזה חיכה הגנן

שירותים במטוס. תקלה נדירה ואירוע מצער

יש אירועים הזויים ולא שיגרתיים של חוסר מזל, אבל נדמה שהסיפור הבא מצליח להתעלות גם עליהם בקטגוריית הביזאר. זה מקרה שארע בחודש יולי האחרון בווינסדור, אנגליה. תושב המקום עבד בגינה שלו ולפתע מהשמיים נפלה עליו ערימת צואה שכיסתה אותו. המקור: מטוס שטס מעליו.

איך בכלל קורה אירוע שכזה?

קארן דייויס, חברת מועצת עיריית מחוז מזרח קליואר, הסבירה בשימוע שנערך מוקדם יותר החודש לצורך בירור האירוע, כי בדרך הכלל הביוב שיוצא ממטוסים מוקפא, אולם לא כך קרה הפעם במקרה החריג הזה. "כל הגינה שלו התמלאה בצורה מאוד לא נעימה", אמרה דייויס, "הוא עבד בגינה באותה שעה, כך שהוא עבר חוויה ממש איומה כאשר כולו היה מכוסה בצואה וכך גם הגינה שלו וכל הקישוטים שהיו בה. זה בהחלט אירוע נורא".

דייויס סיפרה כי אותו אדם שכוסה לתדהמתו בצואה שנפלה מהשמיים היה המום ומזועזע מהאירוע, ומיד פנה למחלקת התברואה ואיכות הסביבה של מועצת העירייה המקומית, ובנוסף הוא גם שוחח עם שדה התעופה הית'רו ועם רשות התעופה האזרחית של בריטניה. "אני מקווה שאירוע כזה לעולם לא יקרה שוב", סיכמה דייויס.

לרוב שירותים של מטוס נחשבים לבטוחים אבל המקרה הזה מזכיר כי מערכות עלולות להשתבש. ג'ף פאקסטון, חברת מועצת קהילת וויטפילד שעבד עם חברות תעופה במשך ארבעה עשורים, הסביר: "זה מקרה כל כך נדיר. המטוס המודרני מצויד בשירותים שפועלים על ואקום ויש להם מערכת מאובטחת ובטוחה מאוד לשימוש". פאקסטון סבור כי אחד מהשניים – "או שמדובר בתקלה במטוס או שמישהו לא סיים לעבוד על השירותי במטוס כמו שצריך."

מיד אחרי שהמקרה דווח, חברת התעופה הכחישה תחילה כי המטוס שלה היה בדרכו האווירית לשדה התעופה הית'רו אולם מאוחר יותר היא גילתה באמצעות שימוש באפליקציית תעופה את האמת והודתה כי מדובר במטוס מטען שחלף מעל ביתו של התושב שספג את החרא.

"אני מקווה שמדובר במקרה חריג יחיד ויוצא דופן", אמרה דייויס. אולם יש לציין כי כבר היו מספר מקרים בעבר של צואה שנפלה ממטוסים באנגליה בלבד, ומקרים רבים נוספים כאלה ברחבי העולם. אלא שבמרבית המקרים הקקי היה קפוא (אירוע כזה נרשם בעיר הדרומית פורטסמות' ביוני האחרון), בניגוד למקרה הזה בווינדזור כאשר האדם כולו כוסה בצואה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות