פלילי

אוריה עסיס – סחט ופגע מינית בילדות

אנס אחד ביום: אלכסנדר לוז'קין אנס אחד ביום

הם טורפים, הם מסוכנים, ואנחנו לא ניתן להם להישכח. האנסים ועברייני המין המורשעים הללו, גם אם יושבים כרגע בכלא, מחכים לרגע שבו יוכלו שוב להסתובב חופשיים בלי שאף אחד ידע או יכיר במסוכנות שלהם. המשטרה אולי מפקחת, אבל לפעמים אפילו השכנים הקרובים לא יודעים מי הוא הדייר החדש. בשביל זה אנחנו פה, עם הרשימה השחורה של האנסים ועברייני המין. נפרסם כל יום שם אחר ואת הסיפור שמאחורי הרשעתו, ונרכז את כולם במקום אחד כדי שלא ישכחו אף פעם, מי הם אותם אנשים שפירקו לרסיסים חיים של כל כך הרבה א.נשים.

שם: אוריה עסיס, תושב עמנואל כבן 28

במה הורשע: עבירות מין רבות ועבירות נוספות, בהן, בין השאר: מעשים מגונים בקטינות שלא בהסכמה, ריבוי עבירות של הטרדה מינית, ריבוי עבירות של שימוש בגופו של קטין לעשיית פרסום תועבה, מעשים מגונים בהסכמה שהושגה במרמה, פרסום והצגת תועבה, פגיעה בפרטיות, איומים וסחיטה באיומים, התחזות לאחר, שידול להשמדת ראיה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועוד.

מועד מתן גזר הדין: 20/10/21

מה הוא עשה:

במהלך כארבע שנים, יצר עסיס קשר ברשת עם 48 קטינות, בנות 13-18, רובן מהמגזר החרדי-דתי, באמצעות זהויות בדויות שיצר לעצמו. בין השאר הציג עצמו כמאמן שחייה, אדם עשיר או מורה למיניות. עסיס פיתה את הקטינות במרמה להתכתב עמו וניהל איתן שיחות בעלות תוכן מיני. בהמשך שידל אותן להצטלם בעבורו בעירום מלא או חלקי ולבצע בעצמן מעשים מגונים, מעשי אינוס ומעשי סדום. את קורבנותיו איתר עסיס בוואטסאפ ובאינסטגרם, בחלק מהמקרים פנה לאותן קטינות ממספרי חשבונות שונים ולעתים פנה לחברותיהן.

עם חלק מהילדות והנערות נפגש עסיס גם פנים אל פנים במקומות שונים, ובמהלך המפגש הפיזי עמן ביצע בהן עבירות. באחד המקרים נפגש עם אחת הקטינות בקניון במרכז הארץ, נכנס איתה לתא השירותים, וניסה לבצע בה אקט מיני חרף התנגדותה. לאחר מכן העביר לה תשלום. בכמה מקרים אף סחט את הילדות על מנת שישלחו לו תמונות נוספות, לאחר שאלה הביעו רצון להפסיק את ההתכתבות עמו.

העונש שקיבל: 12 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצויים בסכום הנע בין 2,500 ל- 15,000 שקלים לכל אחת מהמתלוננות.

מדברי השופטים:

  • "עבירות המין שביצע הנאשם בקטינות" כתבו במעמד גזירת עונשו של עסיס, השופטים רענן בן יוסף, אברהם הימן ושרית זמיר, "פגעו בערכים של כבוד האדם והזכות לאוטונומיה של הקורבנות על גופן, נפשן, צנעתן ופרטיותן. מידת הפגיעה בערכים מוגנים אלה גבוהה משום אופיין של העבירות, משום ריבוין, כמו גם העובדה שבוצעו כלפי קורבנות רבים במשך תקופה ארוכה ומתמשכת ומשום הנסיבות הקשורות בביצוען".
  • השופטים תיארו את העבירות כ"מסכת עבריינית חוזרת ושיטתית, שהתרחשה על פני תקופה ארוכה של כארבע שנים, במהלכה ביצע הנאשם עבירות מין מסוגים שונים ועבירות נוספות כלפי קורבנות שונים שהן קטינות, תוך שהוא נוקט בדפוס פעולה דומה של שימוש במרחב הווירטואלי על מנת לאתר את הקטינות ולבצע כלפיהן עבירות מין, על פי רוב ב'שלט רחוק'.
  • "רב הנפגעות", נכתב, "הינן קטינות בנות 13-18 אשר במועד ביצוע העבירות, זהותן האישית והמינית טרם התעצבה. הנאשם היה מודע למצבן זה של הקטינות ובאופן מתוכנן, קר ומחושב, בחר לנצל את חולשתן, תמימותן וסקרנותן ולפגוע בהן מינית. לחלק מהקטינות וכאמצעי פיצוי הציע הנאשם תשלום בתמורה לתמונות ולסרטונים שהפציר בהן לשלוח לו או בתמורה להסכמתן לקיים עמו יחסי מין. לאחת הקטינות אף מסר תשלום לאחר שפגש בה בתא שירותים בקניון וביצע בה מעשים מגונים".
  • עוד ציינו השופטים לחומרה את העובדה ש "הנאשם לא בלם את תוקפנותו המינית כלפי הקטינות כאשר הן סירבו להיענות לדרישותיו, אלא הסלים את התנהגותו הפוגענית בכך שאיים על הקטינות והילך עליהן אימים".
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות