עולם

ניו יורק: אסור למעסיקים לדרוש מעובדיהם בדיקת מריחואנה

עישון מריחואנה, אילוסטרציה

עם הלגליזציה של קנאביס שהולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות בארה"ב, צצות ועולות שאלות שונות: אחת מהן נוגעת לזכויות עובדים, והאם למעסיקים ישנה הזכות לדרוש מהם להציג בדיקות מריחואנה?

על פניו, ההיגיון אומר שאם שימוש במריחואנה חוקי במדינה, מה ההצדקה לבדיקות כאלה? מצד שני, מותר לתהות אם הבדיקות מהוות אמצעי לגיטימי לבירור ירידה ביעילות ובתפוקה של עובד. צריך גם לזכור שברמה הפדרלית הקנאביס עדיין בלתי חוקי בארה"ב, כך שהנושא יותר מורכב אולי משנדמה תחילה.

בכל אופן, לתושבי ניו יורק שאוהבים את העשב הירוק יש בשורה חדשה: הם יוכלו לעשן ללא חשש, לפחות מחוץ לשעות העבודה. זאת לאחר שמחלקת העבודה של אלבני, בירת מדינת ניו יורק, פרסמה אתמול (יום ג') הנחיות חדשות האוסרות על מעסיקים בניו יורק לעשות בדיקות קנאביס לעובדים, אלא אם כן העובד נראה מסטול לחלוטין (STONED) ולא מסוגל לתפקד.

עוד לפי התקנות החדשות בניו יורק, גם עישון באנגים לא יהווה עילה מוצדקת לבדיקות מריחואנה, זאת לאחר שבניו יורק הסתיים באביב האחרון האיסור על צריכת קנאביס למטרות פנאי. על פי ההנחיות החדושת, "סימני שימוש בקנאביס שאינם מצביעים ישירות על פגיעה וליקויים בתפקוד, אינם יכולים להופיע כסימפטומים שמשליכים על כך".

לצד החדשות הטובות לחובבי המריחואנה ההולכים ומתרבים, למעסיקים עדיין נותרה הזכות לאסור על עובדים להחזיק באנגים במקום העבודה. בנוסף לכך, עובדים שנדרשים לעשות בדיקות מריחואנה לפי חוק פדרלי ומדינתי (דוגמת נהגי משאיות ורכבים מסחריים) – עדיין יידרשו לעשות זאת. קנאביס אמנם חוקי לגידול ולשימוש פנאי ב-18 מדינות (ועוד מספר מחוזות) בארה"ב לרבות קליפורניה וניו יורק, אולם הוא עדיין אינו חוקי בכל ארה"ב ברמה הפדרלית.

לשוטרים וגורמי אכיפת החוק בניו יורק עדיין אסור לעשן מריחואנה, גם מחוץ לשעות העבודה, כך נמסר מטעם משטרת ניו יורק לעיתון 'ניו יורק פוסט', וכמו כן כדי להתקבל למשטרה עדיין צריך להיות נקי משימוש בכל סם שהוא.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות