עולם

אוהדים בניוקאסל חגגו הגעת בעלים סעודי והואשמו בגזענות

אוהד ניוקאסל עושה כבוד לבעלים החדשים

אלה השבועיים המאושרים ביותר שידעו אוהדי קבוצת הפרמיירליג (הליגה האנגלית) ניוקאסל מצפון מזרח אנגליה. אחרי כשני עשורים שהם שנאו ומחו נגד מייק אשלי, הבעלים האנגלי של מועדון הכדורגל שלהם, הגיעה הגאולה כאשר אושרה מכירת המועדון תמורת 300 מיליון פאונד (1.3 מיליארד ₪) לידי יורש העצר הסעודי שייח מוחמד בן סלמאן וקרן ההשקעות הסעודית PIF הסעודית.

כך הפכה ניוקאסל למועדון עם הבעלים העשיר בעולם הכדורגל ואוהדי חגגו והתמלאו בתקוות חדשות. המשחק הראשון של ניוקאסל תחת הבעלים החדשים נערך ביום ראשון כשלאצטדיונה הביתי, סנט ג'יימס'ס פארק, הגיעה טוטנהאם. כדי לחגוג את הבעלות הסעודית החדשים, היציעים התמלאו באלפי אוהדים ואוהדות שלבשו כאפיות מאולתרות או קנויות, גלביות לבנות ועוד פרטי לבוש מוסלמיים מסורתיים.

זה היה מראה חביב ומשעשע שנעשה מכוונות טובות והערכה לסעודים שגאלו את המועדון והאוהדים מייסוריהם והפיחו תקוות חדשות. אבל אותם אוהדים שלבשו תחפושות הומוריסטיות במטרה להביע שמחה ואופטימיות, הואשמו כעבור יום אותם במעשה גזעני לא ראוי.

ככה זה בעידן הפרוגרסיבי שמשתלט על התרבות המערבית באנגליה ובארה"ב במיוחד. "השלכה תרבותית", קוראים לזה או "חוסר רגישות תרבותי", ולפי הקודים הפרוגרסיבים החדשים אסור לאדם לבן להתחפש לשחור/אינדיאני/ערבי, אסור להתלבש באופן המשויך לגזע/תרבות אחרים, אסור למשל לחבוש פאת אפרו וגם אסור לעשות כל דבר אחר שבעבר נחשב לחיקוי חביב ומשעשע. כך זה בעידן הWOKEורגישות היתר.

https://twitter.com/TrollFootball/status/1449687278180134915

מגמה ברורה של רגישות יתר

הארגון הראשי למלחמה בגזענות בכדורגל האנגלי KICK IT OUT ("בעט אותו החוצה") וגם גורמי בהתאחדות שחשו נפגעים ממחוות האוהדים, פתחו בשיחות עם ניוקאסל במטרה למנוע מאוהדי ניוקאסל ללבוש כאפיות על ראשיהם ותלבושות שונות שנועדו לחגוג את הבעלים החדשים מסעודיה. העיתון 'דיילי מייל' חשף כי ארגון KICK IT OUT שמטיף ל"שוויון" ו"הכלה" עומד להקים סדנאות חינוך (מחדש) בניוקאסל עבור האוהדים, שנועדו להסביר כיצד לבישת כאפיות בניסיון לחקות לבוש ערבי עשוי להיחשב גזעני, פוגעני ולא רגיש תרבותית. לדברי העיתון, גורמים בכירים בהתאחדות האנגלית הביעו דאגה מהמצב ועשויים להתערב אם המועדון לא יטפל בתופעה בעצמו.

בפרמיירליג ישנן מספר תכניות למאבק בגזענות, כאשר השחקנים מכל הקבוצות כורעים ברך לפני כל משחק להזדהות עם מאבק תנועת "בלאק לייבס מאטר". במהלך השבועיים הקרובים נערך קמפיין מיוחד של תכנית "אין מקום לגזענות" (NO ROOM FOR RACISM), במסגרתו אוהדים מתבקשים לדווח על תקריות של גזענות ואפליה.

המגמה של תקינות פוליטית מוגזמת ורגישות יתר השתלטה על הספורט בארה"ב ובבריטניה, בין היתר מועדונים אמריקאים, כמו קבוצת הפוטבול וושינגטון רדסקינס וקבוצת הבייסבול קליבלנד אינדיאנס, שינו את שמותיהם ובאנגליה נאסרה לבישת תלבושות אינדיאניות שהיתה נהוגה על ידי אוהדים במשחקי מועדון הראגבי וואספס.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות