עולם

אלה המדינות הכי טובות לחיות ולעבוד עבור נשים

נשים חוגגות. באיסלנד יותר מאשר ביפן או בישראל

אתר 'וויליאם ראסל' שמתמחה במעמד נשים בעולם, בפערים בין גברים לנשים, בענייני בריאות ורווחה של נשים, חשף דירוג חדש – 'המדינות הכי טובות לנשים לחיות ולעבוד בהן. והמדינה המדורגת במקום הראשון היא איסלנד, שבה אמנם חיים רק 364 אלף תושבים אבל נשים זוכות למעמד שוויוני להפליא ויש גם ראשת ממשלה – קתרין יאקובסדוטיר.

הדירוג מתבסס על מחקר מעמיק שבחן את המצב במדינות ה-OECD ולוקח בחשבון משתנים רבים, לרבות פערי שכר בין גברים לנשים, יחס הנשים מבין בעלות תארים להשכלה גבוהה, אורך חופשת לידה ממומנת וייצוג נשים בפרלמנט.באיסלנד שזכתה במקום הראשון נשים מהוות 52.8% מהזכאים לתואר אקדמי, וגם מעמדן הכלכלי לפי מדדים בינלאומיים גבוה מאוד, כמו גם חוקים ותקנות במדינה שמאפשרים לנשים הזדמנויות כלכליות שוות.

במקום השני נמצאת עוד מדינה צפון אירופית, פינלנד, שבה יש ייצוג נשי מרשים מאוד בפרלמנט ואף חצי ממשרדי הממשלה מאוישים על ידי שרות, ובנוסף היו לא פחות מ-4 נשים שהנהיגו את המדינה.

במקום השלישי מדורגת אירלנד, בה פערי השכר נמוכים ועומדים על 7.99% כאשר חופשת לידה מגיעה עד 182 יום לנשים. בלגיה במקום הרביעי ואחריה דנמרק , קנדה, צרפת ונורבגיה – לפי הסדר הזה.

ומהי המדינה הכי רעה לנשים לחיות ולעבודה בה? התשובה מפתיעה, לפי הדירוג באתר וויליאם ראסל, זוהי דווקא יפן. זאת למרות שמעל 50% מהנשים במדינה משיגות תואר אקדמי, פערי השכר ביפן נרחבים למדי לטובת הגברים ב-23.48% יותר מנשים, נציגות נשים בממשלה נמוכה מאוד ועומדת על 10% בלבד. לפני אחרונה דורגה טורקיה בה רק 19.7% מהנשים מגיעות להשכלה גבוהה וגם פערי השכר בין גברים לנשים בה עצומים.

שלישית מהסוף דורגה מקסיקו, בה 17.2% בלבד מהנשים מגיעות לאקדמיה. במקסיקו לא היתה אישה שעמדה בראש המדינה אולם שימו לב לזה – 42% ממשרות השרים בה מאוישים כיום על ידי נשים. עוד בתחתית הדירוג נמצאות צ'ילה (רביעית מהסוף), דרום קוריאה, קולומביה, ארה"ב ואז אנחנו – ישראל שנמצאת במקום לא מזהיר אבל גם לא נורא. מה שכן, יש לנו עוד מקום להשתפר.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות