עולם

מיליארדר רומני ריסק מטוס ומת עם משפחתו

התרסקות המטוס הקל במילאנו. 8 הרוגים כולל המיליארדר הרומני דן פטרסקו

בישראל עוסקים ללא הרף במה היה קורה אילו ניסיון החיסול של טדי שגיא בקפריסין היה מתקדם מעבר למה שידוע. ברומניה, הטייקונים, עושים את העבודה עבור מלאך המוות בעצמם.

דן פטרסקו היה אחד האנשים העשירים והמפורסמים ביותר ברומניה. הוא עמד בראש חברת בניה והחזיק בבעלותו קניונים ורשת סופרמרקטים. פטרסקו חי את החלום עד שהוא נגמר אתמול בסיוט טראגי גדול: פטרסקו הטיס אתמול בעצמו מטוס באזור מילאנו, איטליה, איבד שליטה והתנגש לתוך בניין. כל שמונת הנוסעים במטוס מתו במקום, ביניהם פטרסקו בן ה-68, אשתו רג'ינה בת ה-65, בנו סטפן (30) ועוד חמישה בני אדם.

התקשורת הרומנית עסוקה בדיווח על המקרה ביממה האחרונה ובניסיונות לחקור ולהבין כיצד ארעה התאונה הפתאומית. המטוס אותו הטיס פטרסקו (לא להתבלבל בינו לבין מאמן הכדורגל ושחקן העבר של צ'לסי ונבחרת רומניה, שנושא שם זהה) היה מטוס חד-מנועי מדגם פילאטוס 12-PC. הבניין שלתוכו התרסק פטרסקו נמצא סמוך לתחנת רכבת תחתית בעיירה סן דונאטו מילאנזה, שנמצאת דרום-מזרחית למילאנו. מיד לאחר התאונה הבניין עלה בלהבות וכמוהו גם מכוניות שחנו סמוך לבניין, מה שהוביל לעבודות ממשוכות על כבאים ושוטרים בניסיון לכבות את האש. בנוסף, עשן סמיך היתמר מעל הזירה.

"ראיתי מטוס מאבד שליטה וצולל עד להתרסקות", סיפר אנדראה (19), עד ראייה לאתר TGCOM, והוסיף: "המטוס טס נמוך, ואחרי התאונה היה המון עשן, להבות בשמיים, חתיכות עפו, מאוד פחדתי".

 בעל הון של 3 מיליארד יורו

רק במזל לא היה איש בבניין או במכוניות וכל 8 ההרוגים היו נוסעי המטוס. פטרסקו המריא משדה התעופה לינאטה במילאנו בשעה 13:04 אתמול, ושהה 11 דקות באוויר עד להתרסקות. הטיסה היתה מיועדת לנחות באי סרדיניה, כאשר פטרסקו התכוון לבקר את אימו בת ה-98 בווילה המשפחתית, אולם כעבור מספר דקות באוויר ניסה לפנות ימינה ואיבד שליטה על המטוס בדרך להתרסקות.

סוכנות התעופה האיטלקית ANSV פתחה בחקירת האירוע. הקופסה השחורה של המטוס אותרה במצב טוב, כך דיווח העיתון קוריירה דלה סרה. טיציאנו סיצ'יליאנו, התובע הראשי של מילאנו, כבר עידכן כי "נדמה כי המטוס לא שידר אותו מצוקה והתרעה לבקרים בשדה התעופה".

בנוסף לשלושת חברי משפחת פטרסקו, ההרוגים האחרים בהתרסקות הם חברים קרובים בני משפחה אחרת – פיליפו נאשימבנה, אשתו קלייר אלכסנדרסקו, בנם בן השנה רפאל ומירונה אנקה וואנדה לוזינשי, שהיא אימה של אלכסנדרסקו. נאשימבנה הוא איש עסקים יליד איטליה כאשר אשתו ואימה היו צרפתיות. ז'ולאין ברוסאר, קנדי בן 36 שהיה חבר של בנו של פטרסקו, הוא ההרוג השמיני במטוס שממנו איש לא יצא בחיים.

פטרסקו החזיק בדרכון רומני ובדרכון גרמני, אשתו רג'ינה החזיקה בדרכון צרפתי בנוסף לרומני, ובנם סטפן עבד בקנדה בשנים האחרונות. לפי העיתון הרומני אדבארול, הונו של פטרסקו הוערך ב-3 מיליארד יורו.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות