עולם

ניסתה להציל את הכלב שלה וגוססת מכוויות בכל הגוף

לאיה סלייטון לאיה סלייטון וכלבת השיצו שלה ראסטי

לאיה סלייטון, בת 20, מאושפזת ללא הכרה כאשר 90% מגופה סובל מכוויות קשות,  זאת אחרי שקפצה למעיין תרמי, בו טמפרטורת המים מגיעה ל-90 מעלות, בניסיון נואש להציל את כלב השיצו שלה ראסטי, שמתה.

האירוע המחריד הזה התרחש בפארק ילוסטון בארה"ב שלשום (יום ג'), בנביעה שנקראת מיידן גרייב (קבר מיידן) שנמצאת סמוך לנהר 'חור האש', כך דווח ב'דיילי מייל' ששוחח עם אחותה של לאיה, קמילה. המשפחה מגיעה מהעיר טאקומה במדינת וושינגטון.

וודרו, אביה של לאיה, החנה את מכוניתו במרחק 20-30 מטר מהמעיין הלוהט, ושני כלבי השיצו הקטנים והחביבים של המשפחה, ראסטי ושבי, יצאו מהמכונית ורצו סביב בזמן שלאיה חיפשה אחר הרצועות שלהם בכוונה לקשור אותם. לפתע, ראסטי ספג כוויה בכף רגלו בשל דליפה קטנה מהגייזר שנשפך לתוך הנהר.  הכלב נכנס לפאניקה ונפל לתוך הנביעה הרותחת, ובאותו הזמן וודרו האבא ניסה להשתלט על הכלב השני שבי.

לאיה זינקה לתוך המעיין הרותח, נזכיר שוב – כ-90 מעלות(!) – בניסיון נואש להציל את ראסטי, שהיה עדיין גור בן שנה בלבד, ואז אביה ניגשה בריצת אמוק כדי להציל את הבת שלו ולמשות אותה מהמים הרותחים. לאיה הובהלה על ידי אביה למערב ילוסטון, מדינת מונטאנה, כדי לחפש עזרה. למקום הובהל מסוק שהטיס את לאיה לבית חולים במדינת איידהו, שם היא מטופלת ביחידת הכוויות כאשר היא מורדמת וסובלת מכוויות דרגה שלוש מהכתפיים ועד לרגליים.

האבא וודרו שנכווה בעצמו בכף הרגל בזמן החילוץ של לאיה, נזקק אף הוא לטיפול בבית החולים. הגור ראסטי נלקח לבית חולים וטרנירי אך לא שרד את הפצעים הקשים.

לאיה, שבמקצועה היא שיננית ולפני כן עבדה כסייעת בבית אבות, נמצאת בתרדמת ותישאר כך לפחות לשבועיים הבאים, כך מדווח בעמוד שהוקם באתר מימון ההמונים "לך תממן אותי' GOFUNDME, שהוקם על ידי קמילה אחותה ונועד לאסוף תרומות עבור הוצאות הטיפולים הרפואיים של לאיה. לפי קמילה, "כפות הידיים של לאיה הלכו לגמרי, אחותי תידרש לניתוחים נוספים וצפויה להישאר בבית החולים בחודשים הקרובים". כבר תוך פחות מ-24 שעות, הצליחה קמילה לגייס דרך העמוד 12,400  דולר כאשר המטרה של המשפחה היא להגיע לסכום של 45 אלף דולר כדי לשלם על כל ההוצאות הרפואיות וגם להוצאות שירותי שריפת הכלב.

20 בני אדם מתו ממי הנביעות הרותחים בפארק, 8 נוספים מדובי גריזלי

אגב, זהו המקרה השני של אישה שסופגת כוויות מנביעה רותחת בילוסון בשבועות האחרונים. אירוע מפחיד דומה התרחש ב-16 בספטמבר כאשר אישה בת 19 שעובדת בפארק, סלבה מכוויות דרגות 2 ו-3 ב-5% מגופה אחרי שנפלה למעיין רותח סמוך לגייזר המפורסם "הנאמן הוותיק" (OLD FAITHFUL). והיו מקרים נוספים דומים בעבר, למשל לפני שנה באוקטובר 2020 כאשר ילדה בת 3 סבלה גם היא מכוויות חמורות בפלג הגוף התחתון אחרי תקרית דומה וחוסר אחריות של הוריה. באוגוסט, חודשיים לפני כן, אדם אחד מת ושניים נוספים סבלו מכוויות קשות ממעיין חם באזור ובחודש מאי, כמה חודשים קודם, מבקר שהסתנן לפארק בזמן שהוא בכלל היה סגור בגלל מגבלות הקורונה, נפל גם הוא לנביעה רותחת בזמן שניסה לצלם את הגייזר המפורסם.

בעמוד הפייסבוק של הפארק הלאומי ילוסטון פורסם על המקרה ובנוסף הזהירו את האורחים להישאר רחוקים ובשום פנים ואופן לא להתקרב למעיינות החמים. "האדמה באזורים ההידרותרמיים היא שברירית ודקה, כאשר ממש קצת מתחתיה מבעבעים מים רותחים. כל המבקרים חייבים להישאר על טיילות ושבילים ולנהוג בזהירות יתרה באזורים אלה. כאשר אתם מטיילים בפארק, תשמרו על חיות המחמד שלכם בכל הזמן. חיות חייבות להיות במכונית או קשורות עם רצועות באורך של מקסימום שני מטרים ולהסתובב איתם רק באזורים הבטוחים".

 

מאז נוסף פארק ילוסטון ב-1872, היו -20 מקרים מדווחים של מוות באזורים עם מי הנביעות הרותחים. שמונה מקרי מוות נוספים היו כתוצאה ממפגש עם דובי גריזלי. בפארק ילוסון ישנם מעל 10,000 נביעות של מים חמים, והטמפרטורות במעיינות החמים ביותר מגיעה ל-138 מעלות! מדי חודש מגיעים מאות אלפי מטיילים לפארק המפורסם שבצפון ארה"ב.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות