עולם

הנסיכה היפנית ויתרה על מלוכה בשביל אהבה

הנסיכה מאקו פורצת דרך. הנסיכה מאקו

הנסיכה היפנית מאקו, נינתו של הקיסר האגדי נארוהיטו, גרמה לזעזוע ורעש רב בארץ השמש העולה אחרי שוויתרה על המלוכה וכספים בשווי 1.35 מיליון דולר, זאת לאחר שבחרה להינשא לאהוב ליבה, אותו הכירה במסגרת הלימודים במכללה שם התאהבו והתארסו כבר ב-2017, כאשר סבא של מאקו, אקיהיטו, היה קיסר יפן. בחיר ליבה של מאקו בת ה-29 הוא קיי קימורו שהשלים את לימודיו לתואר במאי האחרון בבית ספר למשפטים פורדהאם בניו יורק.

מאקו וקיי הכירו עוד כשהיתה בת 20 בשנת 2012. זה התרחש במסעדה בטוקיו בזמן שהיא למדה באוניברסיטה הנוצרית הבינלאומית. ההתאהבות של השניים לכה ופרחה אבל מאז האירוסים ב-2017 הזוג ועד ההכרזה על החתונה הקרובה הדרך לא היתה קלה וחלקה. מעבר לביקורת הציבורית ביפן על הגירסה המקומית של הארי ומייגן, היו סיבות נוספות שגרמו לזוג לדחות את החתונה, לרבות הלימודים של קיי בניו יורק בשלוש השנים האחרונות וסכסוך כספי בין אימו של קומו לבין הארוס שלה לשעבר על סכום של 36 אלף דולר כספי תמיכה, כולל כסף שהוצא על לימודיו של קיי. אבל אחרי שכל הבעיות הוסרו, ואחרי שקיי דאג בעצמו לסגור את המחלוקת הכלכלית במשפחה, ערוץ הטלוויזיה היפני NHK טען כי תאריך החתונה ייקבע כנראה באוקטובר.

כעת ממשלת יפן צריכה (וצפויה) להסכים ולאשר כי מאקו מוותרת על הסטטוס המלכותי שלה ועימו התשלומים שנכללים בכך, שכאמור שווים מיליונים. אבל לפני שאתם מתמלאים בדאגות כלכליות לנסיעה, כדאי שתדעו שקיי חי בניו יורק ועובד בחברת עורכי דין גדולה וממילא צפוי להפוך למיליונר גדול.

שלשום (יום שני) קיי קומורו שב מארה"ב ליפן בפעם הראשונה אחרי שלוש שנים, כאשר התקשורת היפנית מדווחת כי הוא והנסיכה מאקו צפויים לערוך מסיבת עיתונאים אחרי שיעבירו שבועיים בבידוד, כפי שנדרש לפי תקנות הקורונה ביפן. הדיווחים ביפן טוענים כי הזוג מתכנן לחיות בארה"ב אחרי נישואיהם, וזה כמובן לא מפתיע אף אחד לאור הקריירה של קיי.

מאקו איננה הנסיכה היפנית הראשונה שמוותרת על המלוכה. בשנת 2005 דודתו הנסיכה סאיאקו, ויתרה על המלוכה כאשר הפכה לבת מלוכה הראשונה אי פעם שנישאה לחבר ללימודים.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות