כלכלה, עולם

אופנה בימי קורונה: טרנד שמלות החתונה השחורות

הסטייל החדש לכלה הלא חסודה: שמלה שחורה

טרנד אופנתי חדש ומוזר בעיני רבים כבש את העולם: שמלות חתונה שחורות. כן כן, אותה תלבושת 'קשוה מכולן' בעיני נשים רבות, שחייב להיות בצבע לבן ואוי לה לאורחת בחתונה שבטעות תעז ללבוש לבן. הזמנים, גבירותיי ורבותיי, השתנו.

שורה של מעצבות אופנה נענו לדרישות החדשות והוסיפו לקולקציות שמלות הכלה שלהן שמלות מעוצבות בגווני שחור ואפור, ביניהן מעצבות האופנה הבכירות ורה וואנג, מאגי סוטרו, ליאן מרשל, גליה להב ומרקסה.

 

וזה לא רק טרנד ייחודי של האלפיון העליון – עובדה כי גם רשתות אופנה קמעונאי ומעצבי בוטיק אימצו את הצבע השחור והרעיון שהוא יכול לשמש כצבע לשמלות כלה.

המעצבת ורה וואנג (72), שידועה בחיבתה לעיצובי בגדים בצבעים כהים, טוענת כי לא במקרה כלות הולכות ומתרבות חשות שזה בסדר גמור ללבוש שמלת כלה שחורה. בראיון למגזין האופנה "הארפר'ס" בזאר אמרה וואנג כי "בעוד אנשים רבים המומים וטוענים כי זה מדכא לראות כלות לובשות שחורים, אני טענתי 'ממש לא. זה בכלל סקסי', וכמובן שכלות רבות אימצו זאת".

פי 4 חיפושים בגוגל לשמלות כלה שחורות

מספר בכירים בשוק שמלות הכלה טוענים כי הבחינו בשינויים בביקוש בצל מגיפת הקורונה. "בהחלט אנחנו עדים לעליה בכלות ששוקלות סגנונות או צבעים אלטרנטיביים, כמו שמלות שחורות, וזה קשור לטרנדים שאנחנו רואים במהלך המגפה של סגנונות שוברי מסורת", אמרה לורה מקיבר, מנהלת בכירה של יחסי ציבור, תקשורת ופילנטרופיה בחברת האופנה "דייויד'ס בריידל" שהגדילה את הייצור והמבחר של שמלות כלה בצבע שחור.

מקיבר הוסיפה כי "לפני המגפה שמלות כלה שחורות לא ממש היו בלקסיקון שלנו, אך בשנה האחרונה ראינו צמיחה של פי 3.7 במכירה שלהן". היא מציינת כי בעקבות נסיבות ומגבלות הקורונה חתונות רבות התקיימו באירועים קטנים ויותר ק'זואליים, מה שאיפשר חריגה מהמסורת הסגנונית השמרנית.

הצבע השחור אמנם תופס את הכותרות הגדולות אבל בכלל עיצובי שמלו תהכלה היו יותר מגוונים ופחות חגיגיים ומפונפנים, וכללו אוברולים, שמלות מקוצרות ועוד שינויים ביחס לשמלות כלה מסורתיות. אגב, דייטא ממנוע החיפוש גוגל טרנדס מראה כי חיפושים אחרי שמלות כלה שחורות עלו פי ארבעה ביחס ל-2004, לפני 17 שנה בסך הכל, כך שהמגמה בעצם התעצמה בתקופת הקורונה. המדינות בארה"ב בהן חיפשו הכי הרבה בגוגל שמלות כלה שחורות הן קנטאקי, רוד איילנד, ניו המפשייר, קנזס ואיידהו.

עונת הסתיו נפתחת רשמית היום, 22 בספטמבר יום רביעי, והטרנד הביזארי הזה של שמלות כלה שחורות צפוי רק להימשך ולדעת מומחי אופנה אף להתחזק.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות