עולם

זכתה ב-27 מיליון ליש"ט בלוטו, אך מתה אומללה

מרגרט לורי, זוכת הלוטו שמתה באומללות

סביר להניח שאם הייתם זוכים בפרס של עשרות מיליוני דולרים בהגרלת הלוטו, הייתם הופכים לאנשים מאושרים שהגשימו חלום ונפתרים מהצרות הכלכליות בחייכם. או כך לפחות אתם מדמיינים. בפועל זה לא תמיד עובד ככה.

יש לו מעט סיפורים טראגיים על זוכים שהפסידו את המיליונים שלהם בצורות מביכות, אבל סיפורה של מרגרט לורי, אישה מצפון אירלנד, כנראה נמצא בצמרת הגבוהה. לורי, אשר הפכה למפורסמת בעקבות זכייתה בלוטו בפרס של 37 מיליון דולר (27 מיליון פאונד, ובהמרה לשקלים – 118 מיליון ש"ח) בשנת 2013, הזכיה הכי גדולה אי פעם בלוטו של צפון אירלנד, הפכה לאומללה וחייה נהרסו בעקבות ההתעשרות הפתאומית. לפני 10 בימים, ב-2 בספטמבר, לורי נמצאה מתה בביתה הצנוע (ששוויו 125 אלף פאונד) בעיירה קו טירון שצפון אירלנד. היא מתה בגיל 56 ולדברי המשטרה אין שום חשדות אפלוליים הנוגעים לנסיבות מותה. "נתיחת הגופה בצורה יסודית עוד אמורה להתקיים, אולם בשלב זה לא מתייחסים למותה בצורה חשדנית", צוטט גורם במשטרה בעיתון 'אייריש טיימס'.

זה דווקא היה אמור להיות סיפור הסינדרלה המושלם שנועד ליחצ"ן גופי הימורים ברחבי העולם והגרלות לוטו בפרט. לורי נהגה לפקוד חנות מקומית כדי להדפיס בה טפסים לבקשות עבודה, אלא שפעם אחת לפני 8 שנים היא בחרה לרכוש בחנות הזו כרטיס לוטו במסגרת הגרלת לוטו ייחודית שנקראה 'יורו-מיליונס' שכללה פרס כספי חסר תקדים. באותו זמן היא היתה חסרת עבודה וחיה על קצבה שבועית של 58 פאונד (80 דולר/256 ₪), ואז לפתע הגיעה הבשורה: הכרטיס שרכשה לורי הכניס לה בין לילה סכום דמיוני של 27 מיליון פאונד.

במקום סיפור סינדרלה מרגש ומשמח, לורי סבלה ומצבה הנפשי הידרדר. ארבעה חודשים לאחר מכן זכויות וחירויותיה הוגבלו על פי חוק בריאות הנפש באירלנד, אלא שלורי נאבקה בכך משפטית, זכתה בערעור וכל כספי הזכיה הושבו לחזקתה. גם זה לא עזר לה ולמצבה המנטאלי. "כסף הביא לי אך ורק צער, הוא הרס את חיי", אמרה מרגרט לורי ל'אייריש טיימס' בראיון לפני שנתיים, "אני לא מאמינה בדת אבל אם ישנו גיהנום אני חייתי בו. זה היה עד כדי כך רע", הוסיפה.

בשנת 2015 הורשעה לורי בתקיפת נהג מונית כשהיתה תחת השפעת אלכוהול ונגזרו עליה 150 שעות של עבודות שירות למען הקהילה. אולם מעבר לאירוע הזה לורי, רווקה ללא ילדים שמתוארת כאישה שקטה וביישנית, הסבירה באותו ראיון כי "אין טעם לזכות ב-27 מיליון פאונד ולהיות בודדה. זה לא יכול להפוך אותי למאושרת, מה שיכול להפוך אותי למאושרת היא שכולם מרוצים". היא תרמה כספים מהזכיה שלה עבור משפחתה, חברים, שכנים ועמותות צדקה מקומיות. לפי הטיימס האירי, לפחות מחצית מכספי זכייתה הלכו למטרות חברתיות טובות וראויות.

אחד השכנים של לורי, פול גלאגר תיאר אותה בתור "אישה שקטה שלא השתנה אחרי הזכיה, ותרמה כספים רבים בסתר שלא ייוודע עליהם לעולם".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות