כללי

לפחות בינתיים: בריטניה יורדת מדרכוני חיסונים

בוריס ג'ונסון ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, ראשת ממשלת בריטניה

 

 

ראש ממשלת בריטניה יודיע מחרתיים (יום ג') שהוא מבטל תכניות שהיו דורשות דרכוני חיסון עבור כניסה לאירועי ספורט, מועדוני לילה ובתי קולנוע, כך פירסם הלילה העיתון 'טיימס' הלונדוני. בשבוע האחרון היה צפי כי התכנית לאישור דרכוני החיסונים תוכרז ותיושם בבריטניה, למרות התנגדויות בקרב צעירים ובעלי מועדונים שהתריעו מפגיעה קשה בנתח משמעותי מהקהל שלהם. אולם ג'ונסון, שלפני כחודשיים, הכריז על פתיחת בריטניה באופן מלא, ממשיך לנסות להוביל את המערב בניסיון לחזור לשיגרה שהיתה נהוגה עד 2019.

 

https://twitter.com/joe_warmington/status/1436852741066919937

בכל אופן ביום שלישי הקרוב ג'ונסון יישא נאום לאומה ובו יפרט את תכניותיו איך לשמור על הקורונה תחת שליטה במהלך החורף. לפי ה'טיימס' ראש ממשלת בריטניה נוטש את דרך האשרות המחייבות ('דרכונים ירוקים' למיניהם), שהיו מחייבות אתרים ועסקים לבדוק את סטטוס החיסונים של הלקוחות. עד היום חברות רבות דורשות מעובדיהם להוכיח כי חוסנו, ונותר לראות אם הם יוכלו להמשיך להפלות אזרחים על סמך הסטטוס החיסוני.

הצפי עליו דווח בכלי התקשורת בבריטניה היה כי מועדוני לילה ואירועים סגורים אחרים באנגליה ידרשו מהרוצים להגיע אליהם דרכוני חיסון או הוכחת חיסון. אולם בפועל שיתוף הפעולה מצד אנשי חיי הלילה בבריטניה היה מועט ביותר, ורק מעט מקרב בעלי המועדונים הודיעו כי ישתפו פעולה עם התכנית שתגביל ותשאיר בחוץ רבים מלקוחותיהם.

 

 

מדענים בבריטניה טוענים כי החיסונים מהווים את קו ההגנה היעיל הראשון נגד גל התחלואה הצפוי בחורף, בחיים בחברה פתוחה לצד הקורונה. מבחינה פוליטית, ג'ונסון שבשנה הראשונה לקורונה נקט בצעדים שנועדים להשביע רצונם של אופוזיציונרים רבים מהלייבור, מנסה כעת לקרוץ לעבר הספסלים האחוריים של המפלגה השמרנית ולהשביע את רצונם של רבים במפלגתו הטוענים כי כפיית דרכוני חיסון תיצור חברה של אזרחים סוג ב', כפי שקיים כיום בישראל ובמרבית מדינות המערב.


ישבור את השיא של טאצ'ר?

השמרנים המחזיקים בשלטון בבריטניה, ממשיכים להיחלש בסקרים האחרונים, אולם באותו עיתון 'טיימס' הבריטי פורסמה אתמול כתבה מפורטת על תכניתו של ג'ונסון להישאר עוד כעשור בשלטון ולשבור את שיא שנות הכהונה של מרגרט תאצ'ר ששימשה ראשת ממשלת בריטניה במשך 11 שנה. "התכנית לאיזון החברה הבריטית תיקח עשור", כתב ג'ונסון לחברי מפלגתו, כשהאמביציה האישית שלו היא ליצור מורשת.

 

"בוריס רוצה להמשיך עוד ועוד", אמר חבר קבינט המקורב לג'ונסון שנותר בעילום שם, "הוא מאוד תחרותי ולא אחד שיסכים לוותר ולעזוב בקרוב את החיים הפוליטיים עד שישבור את שיא אורך הכהונה של תאצ'ר". לדבריו של דומיניק קאמינגס ששימש היועץ הראשי של ג'ונסון, הוסיף: "ג'ונסון מתכנן לפרוש שנתיים אחרי הבחירות הבאות (שיתקיימו ב-2024) ואז יילך לעשות כסף ולבלות".

כזכור בבחירות 2019 ג'ונסון הוביל את השמרנים לניצחון תחת הכותרת "להשלים את תכנית הברקזיט", של יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי. בבחירות הבאות ג'ונסון ינסה להגדיר את היחסים החדשים והמורכבים בין בריטניה לאיחוד האירופי.

בינתיים בסקר אחרון של 'יוגוב' השמרנים ירדו בחמישה אחוזים ל-33% תמיכה לעומת 35% תמיכה של הלייבור, 'מהפך' בסקרים לראשונה מאז ינואר האחרון.

 

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות