פודקאסטים

משטרת לוד מציגה: כך תופסים פדופיל לא בכוונה

לפעמים פעולה שגרתית מובילה אותך להצלחה שכלל לא ציפית לה. כך למשל קרה בשבוע שעבר בלוד, כאשר פדופיל מסוכן שניסה ליצור קשר עם קטינות נעצר בעקבות משהו שונה לחולטין וצפוי להיות מורחק מהרחובות לתקופה ארוכה

הכל החל כששוטרי סיור שהיו בפעילות שגרתית בלוד, הבחינו בצעיר הרוכב על אופניים חשמליים ללא קסדה ופנו אליו. בתגובה ניסה הצעיר להימלט מהמקום, אך הוא נלכד ועוכב ע"י השוטרים.

בבדיקת הצעיר התברר כי הינו מפוקח מין המשוחרר בתנאים מגבילים. בחקירתו בתחנת לוד התברר כי החשוד ניהל התכתבויות עם מספר קטינות בעשרות בקבוצות וואטסאפ המיועדות לקטינים, בהן הוא פונה אל הקטינות ומציע להן הצעות מיניות וכן הצעות להיפגש עימו. כמו כן, התברר כי החשוד ניהל חשבונות פעילים במספר רב של רשתות חברתיות. בבדיקת מכשירו הסלולרי נמצאו עשרות סרטונים בעלי תכנים פורנוגרפיים.

בעוד פרק של "קצה חוט", הפודקאסט השבועי של מאור צור וברהנו טגניה, התארח בסוף השבוע האחרון רס"ב כהן, ראש צוות החקירה בתחנת לוד.

"הסיפור אירע ב-22 לחודש", הוא מספר, "שוטרים מקצועיים של תחנת לוד הבחינו בנהג אופניים ללא קסדה. השוטרים עצרו את הניידת ליד האופניים והתחילו לתשאל את החשוד שעורר את חשדם. החשוד ענה תשובות קצת מתחמקות, קצת לחוצות. כמובן שההתנהגות של החשוד עוררה את חשדם של השוטרים. אחר כך שאלו אם יש ברשותו טלפון נייד, להזכיר – מדובר בעבריין מין שבימ"ש השלום ואחר כך גם המחוזי אסר עליו על להחזיק טלפון חכם, היות ויש לו היסטוריה של עבירות מין בקטינות. ההחלטה הזו עדיין בתוקף והם ידעו על זה מבעוד מועד.

"השוטרים הבינו שהחשוד מסתיר משהו, ואז מחיפוש בכיליו נמצאו שני מכשירים טלפונים – אחד טלפון טיפש ואחד "סמרטפון". השוטרים מעכבים אותו ומנסים לעצור. החשוד התנגד, ניסה להימלט מהמקום, היה לא קל עד כדי כך שהשוטרים אפילו ביקשו סיוע של האזרחים במקום. תוך כדי החשוד ניסה לנפץ את הטלפון על הרצפה כדי להשמיד את הראיות, הטלפון נחבל מעט אבל שלום לו. אחרי חקירה ראשונית נודע שהחשוד הפר את תנאי ביהמ"ש – יצר קשר עם קטינות, הודה שהחזיק בטלפון חכם ושלח לקטינה בת 13 תמונות מיניות".

טגניה: "ואז הוצאתם צו כדי להיכנס לו לנייד נכון?"

רס"ב כהן: "בוודאי. ביצענו חדירה לטלפון שלו בעזרת יחידת היל"פ – היחידה ללוחמה בפשיעה. שם אנחנו מוצאים שהוא יוצר קשר עם קטינות החל מגיל 11 איך הוא עושה את זה? באמצעות אפליקציות שונות: פייסבוק, טיקטוק, אינסטגרם, וואטסאפ. הוא נכנס לקבוצה גדולה אליה הוא נכנס בקישורים למניהם ברשת, ודרכה הוא שולח הודעות פרטיות לילדות: 'איזה יפה את' וכו'".

צור: "אתה ראש צוות חקירה כבר הרבה שנים. מה אחוז הפגיעה בקטינים על ידי פדופילים לעומת פגיעות מיניות בבגירים? יש לכם מושג?"

רס"ב כהן: "לא יודע לומר באחוזים, אבל מדי תקופה אנחנו נתקלים בתופעה כזו ומטפלים בה"

צור: "אבל היום זה יכול להיות כל אחד – מה אתה ממליץ לעשות?"

רס"ב כהן: "תהיו מעורבים בחיים של הילדים. כיום לראות עם מי הם מתכתבים. ילדים הרבה פעמים מסתגרים בחדרים ואין לנו מושג מה הם עושים שם. תדפקו בדלת, תשאלו מה העניינים, עם מי מתכתבים"

טגניה: "כי להורים יש איזו אשליה. צריך ליצור אמון. אני תמיד מזכיר סיפור על אבא שעשה הסכם עם הבת שלו בת ה-12, שרצתה טלפון חכם, שיהיה לו קוד גישה מרחוק לנייד. בסוף כל כך נוצר ביניהם אמון שפעם בהתכתבות חריגה היא באה לאבא ואמרה לו 'הנה אתה לא עוקב אחרי כמו שצריך, יש פה התכתבות מוזרה שלא שמת לב אליה'. ובסוף הסתבר שזה פדופיל מהשרון שמחפשים אחריו"

רס"ב כהן: "אגב היום יש הרבה אפליקציות שמאפשרות להורים גישה לנייידים".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות