עולם

לפעמים גם עברייני מין יכולים לעוף

הזמר אר. קלי בכניסה לבית המשפט

"אני מאמין שאני יכול לעוף", הוא שירו המפורסם של הזמר אר. קלי R. Kelly שהיה להיט גדול ועיטר את הסרט המקורי 'ספייס ג'אם' בכיכובו של מייקל ג'ורדן. אלא שדווקא בשעה שספפיס ג'אם 2 מככב באקרנים, אתמול נפתח בברוקלין, ניו יורק, משפטו של אר. קלי, זוכה פרסי גראמי בעברו, שחשוד כי הפעיל במשך שני עשורי תכנית זדונית לגייס נשים וקטינות לצרכי מין. השאלה הגדולה היא אם כעת הוא מאמין שהוא יכול להינמק בכלא.

הזמר, ששמו המלא הוא רוברט סילבסרט קלי, מואשם בהתעללות מינית, סחיטה ושוד ואם יורשע בכל הסעיפים הוא צפוי לרצות שנים רבות בכלא, יש פרשנים משפטיים שאף מדברים על עשורים מאחורי סורג ובריח. קלי דחה את כל הטענות נגדו על הסף.

אר. קלי יושב בבית הכלא בשנתיים האחרונות, כאשר ביוני האחרון הועבר משיקגו לברוקלין לקראת פתיחת משפטו. המשפט של קלי נדחה מספר פעמים בגלל מגיפת הקורונה והוא צפוי להימשך כחודש. במהלך המשפט צפויים להיכלל עדויות של חלק מהנשים המאשימות את הזמר וכמו כן עוד לפחות גבר אחד שמאשים אותו. אפילו אם יזוכה, מר קלי עומד בפני אישומי מין שונים במדינות נוספות – אילינוי ומינסוטה, וגם במשפטים שם הכחיש את האשמות המיוחסות לו.

"דרש מקורבנותיו לבקש אישור לאכול וללכת לשירותים וחייב אותן לקרוא לו דאדי"

עורכת דינו של קלי, ניקול בלאנק בקר, ציירה את מרשה בתור קורבן של נשים שחלקן נהנו מהיכולת לרוץ ולספר לחברים ולחברות ש"הן היו עם סופרסטאר", לדבריה. בקר טענה בנאום הפתיחה שלה במשפט כי כל הקורבנות לכאורה היו גרופיות של הזמן שחשו נפגעות וממורמרות, אחרי שהסכימו ורצו במקור לקיים עימו יחסי מין במקור לפני שבהמשך הפכו לנקמניות. "הוא לא גייס אותן, הן היו מעריצות שבאו אל מר קלי", אמרה בקר בבית המשפט וציינה שחלק ממערות היחסות היו "יפיפיות" ו"החזיקו מעמד לאורך זמן רב".

התובעים מצידם תיארו את קלי כאדם מתוחכם ש"במשך שנים רבות השתמש בשקרים, מניפולציות, איומים והתעללות פיזית כדי לשלוט בקורבנות ולברוח מאחריות". עורכת הדין מריה מלנדז אמרה: "המקרה הזה נוגע לגבר טורף ולא לסלבריטי שאוהב לבלות הרבה. הוא השתמש במעמדו כדי לבחור מעריצות צעירות והוא אגר את הקורבנות כמו חפצים, תוך שהוא משתמש בכל תעלול שקיים בספר של גברים טורפים".

מלנדז טענה כי כי קלי דרש מהקורבנות שלו להפגין מחויבות מוחלטת ולהישמע לכללים נוקשים, כולל האיסור לאכול או להשתמש בשירותים רק ברשותו, לא להסתכל על גברים אחרים ולקרוא לו 'דאדי' (אבא).

אר. קלי ישב בשקט בבית המשפט בחליפה אפורה, עניבה סגולה ומשקפיים והרכין ראש מספר פעמים במהלך דברי הפתיחה של התביעה שניכר כי היו מאוד לא נעימים לא לשמוע. לדבריה של מלנדז, הזמר השתמש בשומרי ראש, נהגים, עורכי דין ורואי חשבון כדי להסתיר את הפשעים בהם הוא מואשם. לטענתה הוא גם שיחד קורבנות באמצעות צילום תמונות וסרטונים שלהם מקיימים סקס ולאחר מכן איים לשחרר את ההקלטות והתיעודים.

"קלי ידע שאני קטינה כששכבנו"

חלק מההאשמות שהועלו נגד הזמר נוגעים לאירועים שהתרחשו לפני יותר מ-20 שנה. העדה הראשונה ג'רהונדה ג'ונסון פייס אמרה לחבר המושבעים כי אר. קלי ידע שהיא היתה קטינה בשנת 2009 כשהשניים קיימו יחסי מין בשיקגו, בה גיל ההסכמה הקבוע בחוק הוא 17. היא היתה עדיין בת 16. היא העידה שבתחילה אמרה לקלי שהיא בת 19 אבל מאוחר יותר גילתה לו על גילה האמיתי ביום בו הם שכבו לראשונה.

פייס הודתה שהיתה בעבר מעריצה של הזמר אבל כבר ממש אין לה רגשות חיבה אליו. "קלי ידע שאני קטינה כששכבנו", אמרה פייס לחבר המושבעים בבית המשפט, "חשתי באי נוחות, כאילו שזה לא בסדר, שעליי לגלות לו את גילי האמיתי, והוא ענה לי 'מה זה אמור להביע'? ואמר לי לספר לכולם שאני בת 19 ולהתנהג כמו בת 21".

מחוץ לבית המשפט היו מעריצות של הזמר שהחזיקו שלטים וקראו קריאות "ישוחרר אר. קלי". אבל זו נראית כעת משימה עם סיכויי הצלחה קטנים הרבה יותר מלשחרר את בריטני ספירס. אחד השירים המפורסמים של אר. קלי הוא "אילו יכלתי להחזיר את ידי הזמן", ואין ספק שהשיר הזה קיבל עבורו משמעות חזקה ושונה בשנים האחרונות.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות