עולם

אוניברסיטת אילינוי מציעה קורס לגידול קנאביס

תעשיית הקנאביס בארה"ב. עכשיו גם באוניברסיטה

תעשיית הקנאביס בארה"ב נמצאת בצמיחה ותנופה אדירה והפופולאריות שלה גואה. עד כדי כך שיש כבר אוניברסיטה שמציעה קורס לחקלאות קנאביס. מדובר באוניברסיטת אילינוי שרואה עתיד מזהיר לענף ולכן בחרה להציע את הקורס הזה שנקרא "מדעי הגידולים 480: סיווג וניהול מדעי הגידול של הקנאביס".

קנאביס היה אסור לגידול ולצריכה תחת חוק פדרלי מ-1970, אך במהלך העשור האחרון עוד ועוד מדינות הפכו אותו לחוקי, כאשר במדינת אילינוי הלגליזציה התרחשה בהדרגה עד שייצור קנאביס הפך חוקי בשנת 2018. משרד החקלאות של ארה"ב מעודד גידולי מריחואנה תעשייתית כבר מספר שנים באופן עקבי.

ד"ר די.קיי לי ילמד קורס מקוון הכולל 400 רמות בנושא גידול קנאביס עבור סטודנטים, חקלאים וכל אחד אחר שירצה לצרוך ידע על היבול הירוק הפופולארי. "ישנן אפשרויות חדשות עבור חקלאים קטנים של גידולי חממות קטנים וגדולים", אמר לי והזכיר כי "בתחום גידול הקנאביס יש כל הרבה מידע מוטעה ומפוברק. הקורס הזה מיועד ללמד סטודנטים את הביולוגיה של הקנאביס עבור שיטות יעילות לניהול גידולים".

שיח הקנאביס אינו נועד רק להתמסטלות ולצרכים רפואיים של בני אדם, אלא יש לו שימושים רבים ומגוונים מאוד – בתעשיית הטקסטיל משתמשים בו לייצור בדים עמידים, בתעשיית חומרי בניין הוא משמש לחיזוק בטון וחומרי בניה אחרים, כמו כן משתמשים בקנאביס לייצור נייר. בנוסף לכך, זרעי הקנאביס מכילים ריכוז החלבונים ושומן גבוהים שמהווים מזון איכותי עבור בעלי חיים, בעוד בני האדם נעזרים בו לייצור קרמים לטיפול בעור שמסתמכים על שמן הקנאביס ('קנאבידיול').

ד"ר לי אמר כי הוא רואה הזדמנויות גדולות נפתחות בפני אילינוי בזכות תעשיית הקנאביס, ודוחף לקדם אישור חוקי ממדינת אילינוי לשימוש בזרעי קנאביס לצורך הזנת בעלי חיים, הליך שאינו שונה בהרבה מהנהוג עם דגנים וצמחים אחרים שמוגדרים כמזון לבעלי חיים.

שימוש מבטיח פוטנציאלי נוסף בקנאביס הוא להכין ממנו פלסטיק מתכלה.  הפלסטיקים המוכרים שנוצרו מפטרולאום אינם מתכלים וגם המחזור שלהם הוא הליך בעייתי ומורכב. הפיתרון הוא פלסטיק טבעי או ביו-פלסטיק. הבעיה היא ש"ביו-פלסטיק" לא ניחן בחוזק של פלסטיק רגיל מפטרולאום. חיזוק ביופלסטיק בעזרת קנביס יכול להעניק לביופלסטיק את העמידות החסרה לו. ד"ר לי מסביר כי "סיבי קנאביס הם מאוד חזקים. אנחנו יכולים לחזק ביופלסטירים באמצעות סיבי קנאביס וזה יביא הרבה תעולת לחברה האנושית".

ד"ר לי מאמין כי עוד ועוד חקלאים באילינוי יתחילו לגדל קנאביס ולהחליף בין גידולי התירס והסויה לקנאביס. אולם לצד כל החגיגה, המומחים מזכירים כי גידול קנאביס אינו מתאים לכל חקלאי, ויש מספר גורמים שצריך להתחשב בהם. למשל העובדה שחקלאים רשאים לגדל צמחי קנאביס עם רמות מאוד ננמוכות של THC (0.3 אחוז) – החומר הפסיכואקטיבי (ממסטל) בצמח. אם הגידולים של חקלאי מקומי חורגים ולו במעט מהסף המאוד נמוך של 0.3% THC, כל הגידולים מושמדים. זהו לא המכשול היחיד עבור חקלאים באילינוי ששוקלים לגדל קנביס. כך גם היעדר מתקני עיבוד חיוניים, למשל אם אתה רוצה להפיק סיבים מהצמח.

לצד האתגרים הרבים, יש לזכור כי עדיין תעשיית גידולי הקנאביס צומחת ומספקת הזדמנויות עבודה רבות, בעיקר עבור צעירים. ובכל מקרה, אם גם אתם מעוניינים להירשם לקורס המקוון של ד"ר לי, ההרשמה ל"קורס לסיווג וניהול מדעי הגידול של הקנאביס" נפתחה בחודש שעבר, ב-22 ביולי. בקורס יילמדו מידע בסיסי על הביולוגיה של הצמח, בחירת זרעים, הפריה, הזנה, בקרת לחות והתהליך המסובך של ניהול אור לגידולי חממה. עלות הקורס 1,200 דולר.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות