כללי

העוקץ המושלם של האחות שמתנגדת לחיסונים

חיסוני קורונה של אסטרה זניקה

אחות בגרמניה שידועה כמתנגדת לחיסונים הזריקה כ-8,600 מנות פלאצבו (תרופת דמה) במקום חיסוני קורונה וכעת היא נחקרת בידי המשטרה. אולי היא תאמר להגנתה שלפחות העניקה ל'מחוסנים' תחושת חסינות, ובכל אופן המקרה החמור התרחש בחודשים מרץ-אפריל השנה במרכז החיסונים של רופהאוזן, עיירה במחוז פריסלנד שבצפון-מערב גרמניה, ונחשף על ידי סוכנות רויטרס.

חוקר המשטרה פיטר בר הקשיב לעדויות ואמר כי יש "חשד סביר" כי 'נוכלת' הרפואה הזריקה חיסון דמה לאנשים שבאו לקבל חיסון נגד קורונה. התגובות בגרמניה, לא במפתיע, חריפות. "אני בהלם מהפרשה הזו", אמר סוון אמברוזי, פוליטיקאי מפריסלנד, על המתג המדאיג, שעל פי הדיווחים התרחש על פני שבעה חודשים במרץ ובאפריל בפריסלנד שנמצאת בחבל סקסוניה התחתונה. המשטרה מודה כי עדיין לא ידוע במדויק כמות האנשים המדויקת שקיבלו את חיסון הדמה.

מדובר באחות של ארגון הצלב האדום שהית מסוגלת להחליף את הבקבוקונים מפני שהיא היתה אחראית על הכנת החיסונים והמזרקים בשעות עבודתה במרכז החיסונים. טרם ידועים המניעים של אותה אחות, אולם החוקרים עברו על חשבונותיה ברשתות החברתיות ומצאו כי היא הביעה דעות של מתנגדי חיסונים. כעת המשטרה חוקרת אם אכן זהו המניע למעשיה. בעוד חיסון דמה (פלאצבו) איננו מזיק, עדיין מדובר בסיכון בריאותם של אלה שחשבו שחוסנו, לשווא – ובמיוחד עבור אנשים מבוגרים ושאר הנמצאים בקבוצות הסיכון מפני קורונה.

על מנת למנוע נפגעים מהזריקות המדומות, הרשויות בפריסלנד קוראות לאלפי אנשים לחזור לקבל מנה שניה של חיסון. "מחוז פריסלנד יעשה כל שביכולתו כדי להבטיח שהאנשים שקיבלו חיסון דמה יקבלו את החיסון האמיתי מהר ככל שאפשר כדי להגן עליהם", הוסיף אמברוסי בפוסט שכתב בפייסבוק.

 

לא כל אנשי הרפואה תומכים בחיסוני קורונה

המקרה של האחות הגרמניה הוא חריג בין עשרות מיליוני תחנות חיסונים ברחבי העולם, יחד עם זאת יש לציין כי גם בקרב מדענים ורופאים יש מיעוט שאינו מוכן להתחסן נגד קורונה, וחרף הניסיונות העיקשים של הרשתות החברתיות להשתיק ולהעלים אותם מדובר ברבבות רופאים ומדענים, כולל בכירים שכעת מוקעים על ידי הקהילה הרפואית הבינלאומית. אגב, באיכילוב מאושפזת כבר מספר שבועות במצב קשה מאוד רופאת משפחה בת 59 שלא הסכימה להתחסן.

מחקר חדש שנערך בארה"ב גילה משהו מעניין לגבי המתלבטים בנוגע לחיסונים מבחינת רמת השכלה: מתברר כי הקבוצה הכי גדולים של מתלבטים הם בעלי תואר דוקטורט (23.9%), אחריהם אנשים עם השכלה תיכונית ומטה (20.8%) – כלומר שני הקצוות דווקא הכי מתלבטים בנוגע לחיסונים.

לפני חודשיים בית חולים בטקסס השעה 178 עובדים לשבועיים ללא תשלום מפני שסירבו לקבל את החיסון. בצרפת, ביוון ובמדינות אירופה נוספות העבירו לאחרונה תקנות חדשות שמחייבות צוותי רפואה ורווחה להיות מחוסנים.

 

בתוך כך קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שתסיים את כהונתה בחודש הבא (ספטמבר) אחרי 16 שנה, מעודדת את הציבור הגרמני להתחסן נוכח עליית הנדבקים בקורונה בגרמניה לאור התפשטות וריאנט הדלתא. מרקל הביעה תקווה כי 70-80% מהציבור הגרמני יתחסן, כאשר המצב נכון לעכשיו הוא כי 55% מהאוכלוסיה בגרמניה התחסנה. החל מספטמבר מבוגרים וקבוצות סיכון יוכלו לקבל חיסון שלישי או 'בוסטר' כמו שהוא נקרא, כך הודיע משרד הבריאות הגרמני.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות