עולם

היום שבו מת הכדורגל  

לאו מסי במסיבת העיתונאים שבה נפרד מברצלונה

"נגמר לי הכדורגל", כך כתב לי חבר טוב השבוע. חבר אחר הוסיף: "המשחק הזה שכל כך אהבתי פעם נהיה מגעיל מדי בשבילי". עוד ועוד חברים ומכרים, לא כולם אוהדי ברצלונה, שיתפו בצער ובכאב שלהם השבוע אחרי שלאו מסי בן ה-34 נפרד מברצלונה אחרי 21 שנים במועדון, 17 מתוכן בקבוצה הבוגרת.

778 משחקים, 672 שערים, 305 בישולים, 6 כדורי זהב (שמוענקים לשחקן השנה בעולם), 10 אליפויות, 4 זכיות בליגת אלופות ועוד שורה ארוכה של תארים והישגים תקדימיים ברמת המועדון וברמת הקריירה האישית.

כן, יום ראשון היה אמור להיות יום נעילת אולימפיאדת טוקיו 2020, אבל דווקא ביום הזה לאו מסי בחר להראות שהוא גדול אפילו מהאירוע הזה, והשכיח כל זכר לו בתקשורת העולמית כאשר כינס מסיבת עיתונאים בה הודיע בדמעות שהוא נאלץ לעזוב את ברצלונה בניגוד לרצונו.

מה רבה האירוניה – לפני שנה מסי התחנן לעזוב, כשבארסה נשלטה בידי נשיא כושל ושנוא בשם ז'וזפ מריה ברטומאו והוא אולץ להישאר. הקיץ הסיפור היה הפוך – תחת נשיא אהוב ז'ואן לאפורטה שהחזיר מעט אופטימיות למועדון, מסי רצה להישאר וחשב שיישאר. הוא אף הסכים לקצץ 50% משכרו שעמד על כ-80 מיליון יורו לשנה – המקסימום שמותר לו לקצץ על פי החוק הספרדי – אך גם רצונותיו של כוכב הכדורגל הגדול בעולם לא התכתבו עם המציאות והתכתיבים הכלכליים שגרמו לברצלונה להודיע על עזיבתו.

הרולינג סטונס שרו: "אתה לא תמיד יכול להשיג מה שאתה רוצה", והנה- אפילו מסי לא משיג תמיד מה שהוא רוצה. ומה נאמר על בארסה שבכלל רצתה להיפטר משחקנים חסרי תועלת עם משכורות מופקעות (גריזמן, דמבלה, אומטיטי ועוד) ובסוף נתקעה איתם ושחררה דווקא את האלוהים שלה.

לפי 'בראנד פייננס', שירות הייעוץ המוביל בעולם לדירוג מותגים, העזיבה של מסי את ברצלונה תפחית את שווי המותג של בארסה ב-137 מיליון יורו – הפסד של 77 מיליון יורו בהכנסות עסקיות, 17 מיליון יורו הפסדים נוספים על הכנסות מימי משחק ו-43 מיליון יורו ירדו לטימיון במכירת חולצות ומזכרות.

אבל מסי איכשהו הפך מהתקווה הכלכלית והמושיע של בארסה לנטל שחייבים לשחרר – זאת בשל התנהלות כלכלית כושלת וחסרת אחריות של נשיא ברצלונה הקודם, יחד עם המכה הכלכלית העצומה שהנחיתה הקורונה על עולם הכדורגל, וגם יחד עם תקנות פיננסיות של מנהלת הליגה הספרדית כשברקע מחלוקת גדולה בעולם הכדורגל סביב רעיון הקמת הסופרליג. סביר להניח שבתקופה הקרובה יתפרסם עוד מידע הנוגע לנסיבות עזיבתו של מסי את ברצלונה. פשוט יש הרבה שאלות שטרם נענו ועניינים שעדיין אינם ברורים.

הקונספירציות: מסי יזכה במונדיאל קטאר 2022

אם העזיבה של מסי את בארסה שלו שברה לבבות והותירה טעם רע, גם המועדון החדש בו הוא חתם לא עשה הרבה כדי לשפר אותוהוסיף עוד לטעם הרע. מסי יצטרף לפריז סן ז'רמן, מועדון שנמצא עשור בבעלות קטארית והפך לאימפריה בצרפת. מסי יחבור לחברו ניימאר ולכוכב הצעיר קיליאן אמבאפה (שעשוי להישאר עוד שנה בפריז לפני שיעבור לריאל מדריד) ולשורה נוספת של כוכבי על של פ.ס.ז' שרוצה להשתלט על אירופה ולזכות לראשונה בתולדותיה בליגת האלופות.

אגב, הבדיחה מספרת שעכשיו עם מסי, ניימאר ואמבאפה לרשות פ.ס.ז' עומדים היוצר הכי טוב, הדריבליסט הכי טוב והסקורר הכי טוב ובנוסף גם יש לה את גם את ניימאר ואמבאפה.

קטאר, שמחזיקה בפ.ס.ז', היא גם מארחת המונדיאל הקרוב שייפתח בנובמבר 2022, עוד שנה ושלושה חודשים. וכבר רצות הקונספירציות בסגנון "מסי וארגנטינה יזכו במונדיאל בקטאר, כמו שארגנטינה זכתה במונדיאל המושחת באירחה ב-1978".

אחי, אוהד ברצלונה מתוסכל, אמר לי "אם מסי הולך לקטארים הם יעזרו לו עם המונדיאל. הוא יהפוך לנצחי, ואם לא – הוא היה נשאר אגדה רומנטית ללא כל סיכוי לזכות בתואר היוקרתי. הוא הולך לפריז כדי לזכות במונדיאל בזמן שאנטונלה והילדים יעבירו זמן בכיף בפריז, אז מסי ינצח מכל הבחינות".

עם משכורת של 40 מיליון יורו בפריז, כ-600-700 מיליון יורו בחשבון הבנק של מסי ונותני חסויות שהכניסו ל'פרעוש' 28 מיליון יורו נוספים בשנה האחרונה, ועם 245 מיליון עוקבים באינסטגרם ועוד 92 מיליון עוקבים בפייסבוק, לא צריך לדאוג למשפחת מסי במובן הכלכלי. אבל כששני מועדונים מקטאר (פ.ס.ז') ומאבו דאבי (מנצ'סטר סיטי) שופכים כספים מטורפים כדי לבנות אימפריות כדורגל אדירות, בזמן שמועדונים עם מסורת מפוארת (ברצלונה, אינטר ועוד) וליגה אדירה כמו הליגה הספרדית, נמצאים במשבר כלכלי ותדמיתי חריף, נדמה שהמטוטלת שינתה כיוון בעולם הכדורגל.

יש גם כאלה ששמחים – הקטארים, חלק מהפריזאים, נשיא צרפת עמנואל מקרון שיש לו בחירות באפריל הקרוב, גם ראש הממשלה הקודם בנימין נתניהו ואחמד טיבי שהריצו דאחקות ברשת וכמובן ערוץ הספורט הישראלי שמחזיק בזכויות השידור לליגה הצרפתית. הפעם האחרונה שנדב יעקבי שידר משחק ליגה של מסי בערוץ הספורט היתה בעונת 2014/15, כשמעונתו 2015/16 זכויות השידור על הליגה הספרדית עברו לידי ONE.

ב-3 בפברואר 1959 נהרגו בתאונת מטוס קל באיווה, ארה"ב זמרי הרוק הפופולאריים באדי הולי, ג.פ ריצ'רדסון וריצ'י ואלנס, יום שזכה לכינוי המפורסם 'היום שבו מתה המוזיקה'. ה-8 באוגוסט 2021, היום בו מסי עזב את ברצלונה למרות רצונו להישאר בה, נחקק אצל רבים בתור 'היום שבו מת הכדורגל'.

*
גילוי נאות: הכותב משמש כפרשן בערוץ ONE.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות