משפטי

דרך הכיס: ראשי ארגון פשע נעצרו, כתב אישום נגד בני שלמה

רכבים שהחרימה המשטרה מאנשי ארגון הפשע בלכיש

הרבה פעמים אנחנו באים פה בביקורת על המשטרה, אבל לפעמים מגיעה לה גם מילה טובה. או כמה. למשל בכל הנוגע ללחימה הבלתי פוסקת בארגוני הפשיעה.

ביממה האחרונה דווח כי כוחות משטרת ישראל ורשות המסים פשטו על בתיהם של חשודים המחזיקים ברשותם רכוש, כספים ונכסים המשמשים כתשתית כלכלית ואמצעים לפעילות פלילית של אחד מארגוני הפשיעה הפועל בתחום מרחב לכיש. בין היתר נתפסו רכבי יוקרה בשווי מיליוני שקלים נתפסו וכך גם כסף מזומן זר.

ביחידה המרכזית של מרחב לכיש במחוז הדרומי בשיתוף חוקרי יחידת יהלום ברשות המסים, מתנהלת מזה מספר חודשים חקירה סמויה שכונתה בשם "מגדל קלפים", שמטרתה המרכזית הנה למוטט את יכולותיהם הכלכליות של כנופיות הפשיעה, ובתוך כך לגדוע את התשתית הכלכלית שמאפשרת להם להתפתח ולהוציא אל הפועל פיגועים פליליים ולעסוק בעבירות הלבנת הון, כגון מתן הלוואות בריבית והפעלת בתי הימורים.

במהלך החקירה הסמויה, אספו החוקרים, ראיות וממצאים באשר לרכבי יוקרה וכספים רבים שעפ"י החשד רשומים על שמם של עשרות 'אנשי קש', ובפועל משמשים את אותם חשודים מרכזיים שנעצרו המשתייכים לאותו ארגון פשיעה.

עוד עלה החשד, כי שלושה מהחשודים (תושבי אשדוד, ראשל"צ ונתניה) המרכזיים שנעצרו, מבצעים עבירות בתחום המיסוי והשמטת הכנסות שהיקפם נאמד בכעשרה מיליון שקלים. כתוצאה מכך, צברו לעצמם נכסים יקרי ערך שהושגו, עפ"י החשד, בכספים שמקורם בעבירות הכלכליות.

כסף שנמצא באחד מבתי החשודים | צילום: משטרת ישראל

במסגרת מעבר החקירה לשלב הגלוי התקיים הבוקר מבצע החשיפה, ועם מתן האות פשטו כוחות משטרה של מרחב לכיש יחד עם יחידות מחוזיות על בתיהם של החשודים. בחיפושים נתפסו שבעה רכבי יוקרה, כ 100 אלף שקלים, במזומן ומטבע זר, מסמכים המעלים חשד לעבירות מתן הלוואות בריבית ומכשיר מדיה שעל פי החשד משמש לניהול הרישומים.

כלל החשודים, וביניהם שלושת המרכזיים ו-15 נוספים, עוכבו לחקירות בגין עבירות הלבנת הון, השמטת הכנסה, קשירת קשר לביצוע פשע ועבירות עפ"י חוק אשראי הוגן. היום יוחלט מי מהם יובא בפני בית המשפט לדיון בעניינו.

גם "איש הירקות" בני שלמה חוטף

ואם כבר במרחב לכיש עסקינן, אז גם מהפרקליטות הגיעה היום בשורה לא רעה, כשכתב אישום הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד בני שלמה, אשתו חן שלמה וגילי שאלתיאל, המייחס לכל אחד לפי חלקו ביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הצהרה כוזבת לפי חוק מיסוי מקרקעין והלבנת הון בהיקף של כ-8 מיליון שקלים.

על פי עובדות כתב האישום, קיבל בני שלמה, יעד בכיר של המשטרה שעומד בראש ארגון פשיעה, במרמה בנסיבות מחמירות ארבעה מגרשים מרשות מקרקעי ישראל במושב חלץ בפטור ממכרז, תוך שהוא מציג מצג שווא בשלושה מקרים כי המגרשים נועדו לאחרים. הנאשם דאג שהמגרשים יירשמו על שם אנשי קש וידווחו לגביהם דיווחים כוזבים לרשות מיסוי מקרקעין.

מכתב האישום עולה כי שלמה צבר הכנסות ממקור לא ידוע בהיקף של לפחות 6,279,003  שקלים והלבין הון בסכום של לפחות  7,837,771 שקלים, מתוכם סכום של כשלושה מיליון שקלים, הולבנו יחד עם אשתו חן שלמה, וסכום של ארבעה מיליון שקלים יחד עם גילי שלתיאל, אשר עסק ברכישת נכסים עבור בני שלמה שנרשמו על שמו.

עוד עולה מכתב האישום, כי בני הזוג שלמה דיווחו במשך שנים לרשויות המס דיווח כוזב כי הם עובדים כשכירים בתחום הפירות והירקות. יחד עם כתב האישום, מבקשת הפרקליטות מבית המשפט  להורות על חילוט רכושם של הנאשמים שנעברו בו עבירות הלבנת ההון ומרמה, בהיקף של מיליוני שקלים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות