משפטי

פלשו לשטח של הרכבת הקלה ויקבלו 12 מיליון שקל

הריסות הרכבת הקלה

אמנם לא מדובר במקרה תקדימי, אך הקביעה שהפשע משתלם ממשיכה להחזיק מעמד גם בישראל של 2021. וכך, אם פלשת לשטח והחזקת בו מספיק שנים, אתה יכול לצאת מזה עם חבילה של 3 מיליון שקלים, בשעה שלאחרים רשויות המדינה יכולות למרר את החיים עבור כמה עשרות אלפי שקלים.

הסיפור הפעם הוא של פולשים לשטח ברחוב פנחס לבון בת"א, שנמצא ממש על הגבול בין יפו לחולון. מדובר בארבע משפחות שפלשו למתחם עוד בשנות ה-60, אך לרוע מזלם הוא נמצא על תוואי הרכבת הקלה, והם נדרשו לפנותו. אבל מי שמשתלטים על שטח הם לא פראיירים. זה אולי לא אותו הדבר, אבל ראו אנשי גבעת עמל שנלחמים כבר שנים על מה שהם חושבים שמגיע להם, וגם אתמול (א') חסמו את דרך נמיר בת"א בהפגנה נגד עוד פינוי שצפוי להתפנות.

אבל בחזרה לרחוב פנחס לבון. לפי הפרסום ב"כלכליסט" הבוקר (ב') המאבק של הפולשים הסתיים בהצלחה. אחרי שדחו, בצדק מבחינתם מתברר, הצעה של פיצוי לחצי מיליון שקל למשפחה, ונתבעו על ידי נת"ע.

הם הגישו כתב הגנה שהציג אותם כנכים, חלשים כלכלית וכאלה שהשקיעו במשך עשורים בפיתוח השטח. כמו כן צוין שם כי שילמו במהלך השנים כסף לעמידר תמורת השימוש בשטח. עוד טענו הפולשים כי הקו כלל לא עובר בשטח שלהם ושחלק מהבתים במתחם מוגדרים כבתים לשימור.

בית המשפט הפנה את הצדדים לבורר, ועל פי הפרסום בעיתון הכלכלי של ידיעות אחרונות, המשפחות יפוצו ב-12.3 מיליון שקלים סה"כ כדי שיועילו בטובם לפנות שטח שלא היה שלהם אף פעם. עסקה משתלמת, למרות שהתביעה המקורית של הפולשים היתה 4 מיליון שקלים למשפחה, שלטענתם מייצגת את ערך הנכס (שמעולם לא היה שלהם) בשוק החופשי.

הרכבת הקלה בגוש דן היתה אמורה להתחיל לפעול באוקטובר השנה, אך לאור הקורונה ועיכובים אחרים, ההערכות מדברות כי תחילת הפעילות שלה תידחה בלפחות שנה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות