מדיני

נמשכת המסיבה בחיפה, וגם מבקר המדינה מוזמן

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן

כפי שזה נראה כרגע העיר חיפה הולכת לעבור תקופה מוזרה. מצד אחד ראש העיר עינת קליש רותם, שאיבדה את הרוב במועצת העיר ולמעשה ידיה קשורות כרגע, ומצד שני האופוזיציה שהפכה לקואליציה בזכות חבורת המורדים והעורקים, שלמעשה יכולה לקדם כל החלטה שתבחר מעל ראשה של ראש העיר. אלא שהקואליציה החדשה, שברוח התקופה מכנה את עצמה "קואליציית השינוי", לא מסתפקת בעובדה שהיא שולטת דה-פקטו במועצה עצמה וממשיכה לעקוץ את קליש-רותם בכל דרך אפשרית.

הבוקר פורסם כי מתנגדיה של קליש רותם פנו אל מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, וביקשו כי יבדוק שורה של מינויים שביצעה קליש ועלולים להיות בעייתים. בין היתר מציינים הפונים במכתבם כי גורמים שהיו מעורבים בקמפיין של קליש רותם לראשות העירייה, הוסרו לאחר מכן כיועצים בסכומים של עשרות אלפי שקלים. חברי המועצה החתומים על המכתב קוראים לאנגלמן לבדוק את המכרזים והאם באמת ההתקשרויות נעשו כחוק או כגמול על ההתנדבות לטובת קליש רותם בקמפיין.

עוד מצוינים במכתב אירועים כמו חלוקת הכרטיסים למשחק האליפות של מכבי חיפה, והאם נעשתה לפי נהלי משרד הפנים, ואת השימוש שעושה ראש העיר בערוץ הטלוויזיה העירוני, והאם הוא נועד לשרת את תושבי העיר או אותה, במתכונתו הנוכחית. גם על השימוש בדף הפייסבוק העירוני מלינים חברי המועצה בפני המבקר.

קליש רותם שומרת על זכות השתיקה

לזכותה של קליש רותם ניתן לציין כי אחרי הפארסה עם הפנייה חסרת הסיכוי לביהמ"ש כדי לדחות את הדיון על הדחת סגניה, היא משתדלת לשמור על פאסון. פה ושם מפרסמת עדות על הלחצים שמופעלים על עובדי עירייה לפעול נגדה, אבל בסה"כ מצליחה להראות רגועה מבחוץ.

"אז פנו למבקר", אמרו גורמים בעירייה ל-MYNET. "שיבדוק. הכל על פי חוק ובשקיפות מלאה".

עינת קליש רותם, ראש העיר חיפה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

וברגע שבצד השני עומדים אנשים שרק לפני שבועיים התנגדו להעברת תקציב לטובת פירוק גג אסבסט בביה"ס ליאו בק בעיר, בניגוד להוראת הממשלה, אז גם עם חלק נכון וגדול מטענותיהם כלפי ראש העיר יתברר בסופו של דבר כנכון, עדיין הם יצטרכו להסביר מה הקשר בין טובת הילדים בעיר למרד במי שמובילה אותה. וזה עוד לפני שדיברנו על קמפיין אגרסיבי תחת הכותרת "חלאס קליש", שהם מסרבים לגלות מי מימן אותו.

הבלגאן בעירית חיפה נמשך כבר זמן רב אך הגיע לשיאו בתחילת החושד כשמספר חברי מועצה מהקואליציה הודיעו כי מאסו בהתנהלותה של קליש רותם , הוסיפו כי לדעתם היא פוגעת בכך בתושבי העיר, והחליטו לעבור לאופזוציה. למעשה מאותו הרגע לראש העיר אין שום אפשרות להעביר החלטות, והם למעשה שולטים בעירייה ובגורל התושבים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות