עולם

מריח לא טוב – נמצאה דרך חדשה שבה מופצת הקורונה

שירותים, אילוסטרציה שירותים, אילוסטרציה

בקרב המתנגדים לחובת עטיית מסכות יש המכנים אותן 'חיתולי פנים'. יש גם מתנגדי מסכות שאמרו כי יסכימו לשים מסכה רק על הישבן. אבל בעידן הקורונה כל בדיחה יכולה להפוך למציאות חיינו. "הקורונה יכולה להיות מופצת דרך גזים במקומות סגורים", נכתב זבו"ח מחקר של מומחים שפורסם ב'דיילי טלגרף' ומעלה ריח בעייתי. ממשלות במערב כבר שוקלות כיצד להתמודד עם המידע החדש שגורם לתהיות רבות: האם על הרשויות לאסור נפיחות ולקנוס נופחים? כיצד בכלל ניתן לעשות זאת? האם זכות ההפלצה היא חירות בסיסית שבלעדיה האדם אינו משוחרר?

בכל מקרה, בממשלת אוסטרליה היו הראשונים להיחשף שלשום לנתוני המחקר החדשים כשהתייחסו אליהם ברצינות רבה. "ישנן עדויות לקשר גנומי בין שני אנשים מתא שירותים בעקבות מעקב אחר שרשרת הדבקה", צוטט מקור בממשלת אוסטרליה ב'טלגרף' הבריטי. המידע מתפשט בעולם יותר מהריח, וכעת שרים במדינות שונות דוגמת בריטניה תוהים כיצד להגיב למידע החדש.

שרי ממשלת בריטניה הביעו דאגה וצוטטו כאומרים שהם "מתחשבים במחקר שנראה אמין ממדינות אחרות שטוענות כי הקורונה עשוי להתפשט דרך שחרורר אוויר במקומות סגורים כמו שירותים לדוגמה". יחד עם זאת מומחים שחקרו את התחום סבורים כי הסיכון להפיץ קורונה דרך נפיחות קטן משמעותית מפני שהתחתונים והמכנסיים משמשים כמחסום ממש בדומה למסכת פנים.

חישבו לרגע כמה מאות אלפי דולרים אם לא מיליונים נשפכו על מחקרים מטופשים שכאלה בעידן הקורונה, אבל גם בתחום הזה יש התקדמות: בבדיקות שערכו חוקרים עד היום גילו כי הנגיף עשוי להיות נוכח בצואה ועובדה שסימנים להימצאות הנגיף התגלו בביוב, בארץ אף יש סטארט אפ שמזהה לפי דגימת בבורות ביוב לדעת אם יש ריכוז תחלואת קורונה גבוה באזור מסוים או אם לא.

בכל מקרה, הגורמים הרשמיים עדיין מתכחשים לניחוחות החדשים שעולים ממחקרים על פלוצים. דובר ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון טען כי הוא לא מודע לטענות שהנגיף עשוי להתפשט דרך גזים. "אנחנו ממשיכים לעקוב מקרוב אחרי ההתפתחויות המדעיות האחרונות", הוסיף הדובר של ג'ונסון.

בכל מקרה, אחרי כל הצחוקים והבדיחות, יש להבהיר כי המדע עדיין אינו חד משמעי וברור בסוגיה ההדבקה דרך גזים ומדענים שמייעצים לממשלות עדיין אלא הנפיקו מסמך רשמי שמתייחס לעניין. נכון לעכשיו עדיין מרבית המומחים מסכימים כי דרך ההדבקה העיקרית של הנגיף היא באמצעות רוק דרך הפה והאף.

אבל אם אתם לא בטוחים, אתם רשאים להוסיף מסכה על הישבן. כך או כך תזכרו שבמקרה ונדבקתם מקורונה דרך נפיחה, הפעם לא תוכלו להאשים את הכלב שהוא זה שהפליץ.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות