טכנולוגיה, מדיה

עכשיו בחנויות: המדריך להצלחה של מייסד נטפליקס

נטפליקס, אילוסטרציה נטפליקס, אילוסטרציה

מארק ראנדולף, שייסד את נטפליקס לצד שותפו ריד הייסטינגס, מוציא ספר חדש ובמסגרת זו הוא מתראיין ומחלק עצות עבור אלה שמחפשים לפתח את כישוריהם העסקיים. העצות נשמעות אולי פשוטות או פשטניות, אבל בגדול ראנדולף ממליץ לוותר על קריאת ספרים ולימוד שיעורים. "אל תקראו ספר, אל תקחו קורס אונליין", אמר רנדולף בן ה-63 לרשת CNBC, "במקום זאת, אם אתם באמת רוצים ללמוד כישורים עסקיים, תמצאו דרך שתוכלו לתרגל באופן פעיל דרך עשייה".

ראנדולף הביא דוגמה כאשר אתה מבקש טובה מחבר או קרוב משפחה, תנסה למכור להם את זה, לשם כך נדרשים אותם כישורים כמו לקדם עסק להיות מצליח. "עליך לחשוב מראש, מהן נקודות המכירה החזקות שלי (כלומר היתרון היחסי שלי)? מה הם כבר ראו מקודם? כיצד הם הולכים להגיב?"

ראנדולף שהיה המנכ"ל הראשון של נטפליקס עם הקמתה, העיד על עצמו כי לא ידע דבר על עסקי השאלת קלטות וידאו או תעשיית הקולנוע כאשר הוא היה מייסד שותף של נטפליקס ב-1997, וגם השותף שלו ריד היה דומה לו בכך. לשניהם אמנם היה ניסיון עסקי קודם אבל בתחומים אחרים ונטפליקס היוותה עבורם רעיון חדש שהם רצו איתו ורדפו אחר הצלחתו. אגב בזמן שהקימו את נטפליקס, ראנדולף וריד שקלו אם במקום נטפליקס עליהם לפתח שמפו בהתאמה אישית או מחבטי בייסבול בהתאמה אישית.

ראנדולף שספרו נקרא "זה לא יעבוד לעולם", טוען כי יזמים שאפתנים לא ימצאו תשובה בספרו. "זה כמו לומר שאם אתה רוצה לשחק בליגה גדולה, פשוט תקרא ספר טוב. ממש לא, אתה ניגש החוצה למגרש ומתחיל לשחק. תעשה את זה. תמצא מישהו שישחק איתך בחצר האחורית שלך. רק ככה תשתפר". בצניעתו האופיינית סיכם ראנדולף: "אני רוצה שאנשים יידעו שלא עשיתי שום דבר מיוחד ושכולם יכולים להשיג משהו כזה".

ראנדולף מתח ביקורת על יותר מדי יזמים, לטענתו, שאובססיביים לשלמות ונתקעים בניסיון לחבר הכל לכדי יצירת תכנית עסקית מושלמת. "זה לא משנה מדובר ברעיון טוב או רע, כל העניין הוא להתחיל משהו. ברגע שהתחלת בעשיה אתה מתחיל להבין כבר אם מדובר ברעיון טוב או רע. הוא מיידע אותך.

ראנדולף התפר מתפקידו כמנכ"ל נטפליקס ב-1999 ולאחר מכן היה המפיק הפועל של האתר עד 2003 וחבר בהנהלת עד 2004. שוויה של נטפליקס כיום מוערך ב-217 מיליארד דולר.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות