אקולוגיה וסביבה

תל אביב – עיר ללא הסרחה

צואת כלבים הסוף לצואת כלבים בתל אביב?

זו הפכה להיות אחת התופעות השליליות שמזוהות עם תל אביב. כמות הקקי של כלבים ברחובות העיר שלא נאספת על ידי בעליהם. כבר שנים מדברים על הנושא הזה בלי שמישהו מרים את הכפפה ועושה משהו בעניין.

אז קבלו חידוש -בשעה טובה, עיריית ת"א אישרה בדיקות DNA לצואת כלבים שלא נאספה. מועצת העירייה אישרה אתמול (יום שני)  הצעת תקנה לפיה בעלים שלא יאסוף את צרכיו של כלבו יקבל את הקנס בדואר ויחויב גם בעלות אסוף הדגימה. כדי להפוך את התקנה הזו לישימה, יידרשו מעתה בעלי כלבים בעת מועד חידוש רישיון הכלב למסור דגימת DNA של חיית המחמד שלהם. במידה ובעלי הכלב יסרב למסור דגימת DNA לא יחודש רישיונו להחזיק בכלב. כך יוקם לו מאגר DNA עירוני שייאסף על ידי הווטרינרים.

בהסבר של הצעת חוק העזר החדש נכתב: כל המסתובב ברחובה של העיר נתקל, לא אחת, בגללי כלבים המוטלים בשטח הציבורי, כשמדובר בתופעה של ממש, הטומנת בחובה מפגע ציבורי משמעותי הפוגע בהולכי הרגל ומשתמשי המרחב הציבורי". עוד הוסיפו בהצעה. "ניסיונות שנעשו למגר את התופעה, לרבות באמצעות הגדלת סכום הקנסות – לא נחלו הצלחה מספקת והתופעה עודנה עמנו".

מרגע כניסת חוק העזר העירוני החדש לתוקף, רישיונות בעלי כלבים יישאר על כנם במשך חצי שנה עד לפקיעתם – במטרה לתת מספיק זמן לבעלי הכלבים להיערך ולחדש את הרישיון עם מתן הדגימה המתחייבת.

חוק העזר החדש יוחל על כל הכלבים מלב כלבי נחייה וכלבים שמוחזרים על ידי תאגיד רשום שמטרתו ועיסוקו הוא הגנה על בעלי חיים.  " קיומו של מאגר DNA של הכלבים בעיר יאפשר לבצע דגימות לגללים המצויים ברחוב, ובכך לאכוף את הדין כנגד בעל הכלב אף לאחר ביצוע העבירה, באופן שייתן מענה לאתגר המרכזי באכיפת ומיגור התופעה", נכתב בנוסף בהצעת חוק העזר החדש.

תל אביב אינה החלוצה הראשונה בהקמת מאגר DNA של כל הכלבים במטרה למנוע צואת כלבים ברחובות ולקנוס תושבים שלא אספו את שיירי כלביהם – בדיוק לפני שנתיים הפכה קצרין ליישוב הגדול הראשון בישראל שעושה זאת וניסתה לקדם את החוק ולהתגבר על הקשיים המשפטיים בדרך.

לפני כשנה ח"כ בועז טופורובסקי מסיעת יש עתיד פנה לשר החקלאות וניסה לקדם בדיוק את היוזמה הזו ברמה הארצית. והאמת שהוא לא הראשון – כבר כמה שנים שמעלים את העניין של דגימות DNA לכלבים בדיוק כדי לחשוף מי לא אסף את הצואה של כלבו וככה לשמור על העיר נקיה והיגיינית יותר.

ברחבי העולם יש כבר ערים רבות שמשתמשות בחוק דומה לזה שעבר בעיריית תל אביב – אחת הראשונות שבהן היא באזייר שבדרום צרפת שכבר בדצמבר 2016 התחילה לפעול בעניין ואישרה את ההליך שמנסים ליישם כעת בתל אביב.

בכל מקרה, אם גם לכם נמאס מקקי של כלבים ברחובות תל אביב, זה היום בו אתם יכולים לחייך ולנשום לרווחה.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות