פלילי

יעקוב דויטש – הרב שפגע מינית בקטינים

אנס אחד ביום אנס אחד ביום

הם טורפים, הם מסוכנים, ואנחנו לא ניתן להם להישכח. האנסים המורשעים הללו, גם אם יושבים כרגע בכלא, מחכים לרגע שבו יוכלו שוב להסתובב חופשיים בלי שאף אחד ידע או יכיר במסוכנות שלהם. המשטרה אולי מפקחת, אבל לפעמים אפילו השכנים הקרובים לא יודעים מי הוא הדייר החדש. בשביל זה אנחנו פה, עם הרשימה השחורה של האנסים. נפרסם כל יום שם אחר ואת הסיפור שמאחורי הרשעתו, ונרכז את כולם במקום אחד כדי שלא ישכחו אף פעם, מי הם אותם אנשים שפירקו לרסיסים חיים של כל כך הרבה נשים.

שם: יעקב דויטש, רב מעפולה, בן 64 בעת הרשעתו

במה הורשע: מעשי סדום, בעילה אסורה, מעשים מגונים ומעשים מגונים בנסיבות אינוס. כל העבירות בקטינים

תאריך הרשעה: דצמבר 2014

מה הוא עשה: הרב ביצע עבירות מין בשני קטינים ושתי קטינות והורשע בארבעה אישומים.

בקטינה אחת הוא ביצע עבירות רבות של בעילה אסורה בהסכמה, מעשי סדום ומעשים מגונים, תוך ניצול יחסי תלות ומרות, מאז הייתה בת 15 ועד גיל 17. בין השאר הוא גרם לה להניח את ידיה על איבר מינו, מעל ומתחת למכנסיים, בטענה ש"כך תירפא". הוא חיבק וליטף אותה, החדיר את איבר מינו ואת אצבעותיו לאיבר מינה ולתוך פיה, בטענה שמדובר ב"הוראה משמים" וכי בגלגול הקודם הייתה אשתו.

בקטינה אחרת, בת 13 וחצי הוא ביצע מעשה מגונה בנסיבות אינוס: בהיותם בחדר האמבטיה בביתו, הוא חיבק אותה בחוזקה והתנשף. במועד אחר שאל אותה אם היא יודעת "מה עושים כשאוהבים" והנחה אותו "אני אחבק אותך ואת תחבקי אותי". המעשה נפסק כשאשתו קראה לו.

הרב דויטש ביצע עבירה נוספת של מעשה מגונה בנסיבות אינוס, בקטין בן 13 וחצי, במשרדו. בין השאר חיבק ונישק את הילד בכוח, ביקש ממנו לחשוף בפניו את איבר מינו בטענות שווא וכן ניסה לגעת באיבר מינו.

את הקטין הרביעי, בן 14, פגש הרב במהלך ביקור בקברי צדיקים, והזמין אותו להתארח בביתו במהלך חג הסוכות. בזמן שישן הילד בסוכה, נכנס למיטתו הרב ועשה בו מעשים מגונים. למחרת ביצע בו מעשים דומים.

העונש שקיבל: תשע שנות מאסר בפועל, שנתיים מאסר על תנאי ופיצויים למתלוננים והמתלוננות בסכומים שבין 80-150 אלף שקלים

 

מדברי השופטים:

  • במעמד גזר הדין אמר השופט תאופיק כתילי כי "מעשי הנאשם פגעו פגיעה קשה וניצחת בכבודם, בחירותם, בגופם ובשלומם הנפשי של המתלוננים. המתלוננים, קטינים בעת ביצוע המעשים, היו בעבור הנאשם דמויות נוחות לניצול. הם ראו בו אדם בעל השפעה, סמכות רוחנית, מורה דרך, שעל-פיו יישק דבר. הם חפצו בקרבתו, וראו ביחסו כלפיהם אות לכבוד ולזכות שנפלה בחלקם. לשלושה מן הקטינים הייתה היכרות ארוכת שנים עם הנאשם ועם משפחתו…"
  • "גדולתו ועוצמתו של הנאשם ביחס לאנשי קהילתו, ואף מחוצה לה, היא שהובילה את המתלוננים לתת אמון בנאשם, ולהימצא עמו ביחידות. יתרה מכך, גם הוריהם של המתלוננים אשר ראו בנאשם רב גדול ומכובד, נתנו בו אמון ומתוך כך לא העלו בדעתם כי ילדיהם עלולים ליפול קורבן לניצול בידיו, וגם את אמונם של ההורים הפר הנאשם במעשיו"
  • "בהינתן מעמדו של הנאשם בעיניהם, יש לשער מה רב היה השבר בנפשם של המתלוננים עת נפלו הם קורבן למעשים נבזיים ומשפילים כמעשים שביצע בהם הנאשם. האמון שנתנו המתלוננים בנאשם הופר בעוצמה ניכרת. ההשפעות הקשות של המעשים על שלומם הנפשי ועל התפתחותם ותפקודם פורטו בהרחבה בתסקירי נפגעי העבירה, מהם עולה כי הפגיעה בהם ניכרת בכל מישורי החיים, ואף עלולה להתפרש על-פני תקופת חיים נרחבת, במיוחד בהעדר מענה טיפולי הולם. נזקים אלה יש להביא בחשבון בעת קביעת מתחם העונש ההולם".
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות