אקולוגיה וסביבה

המשטרה הירוקה פשטה על אתרי פסולת פיראטיים

מתחמי פסולת פיראטיים שנמצאו מתחמי פסולת פיראטיים בארץ

הררי זבל ופסולת מזיקה לקרקע נתפסו בפעילות סמויה של המשטרה הירוקה בצפון הארץ בימים האחרונים. בתמונות שהפיצה המשטרה הירוקה נראים מתחמי הפסולת כשהם עמוסים לעייפה באשפה מגוונת, וניתן רק לדמיין מה הנזק הכולל שנגרם לאיכות הסביבה בשל הפעילות הבלתי חוקית שנחשפה.

המשטרה הירוקה, גוף אכיפה הפועל תחת המשרד להגנת סביבה, פשט על שלושה אתרים פיראטיים להשלכת פסולת לא חוקית בשטחים פתוחים בעין מאהל שבצפון. על-פי החשד, באתרים המדוברים, החולשים על כמה דונמים, הושלכה פסולת מגוונת הכוללת פסולת גושית, פסולת בניין, פסולת תעשייתית ופסדים (פגרים של בעלי חיים).

הכוחות עיכבו שני חשודים, וכן נתפסו ארבע משאיות ושופל, שהחשודים תועדו מבצעים בעזרתם את העבירות הסביבתיות. הכלים הועברו לחניון ייעודי, והחשודים עוכבו ונלקחו לחקירה במשרדי המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה.

יוסי בר, מנהל המשטרה הירוקה, אמר כי "הפעילות של הכוחות הביאה לעצירת הפגיעה החמורה בסביבה. המשרד ימשיך לטפל במפגעים סביבתיים, כמו השלכות פסולת לא חוקיות, בפיקוח הדוק ואכיפה נוקשה כדי לשמור על בריאות הציבור והסביבה. "מחוז צפון של המשרד להגנת הסביבה ישלים את הליכי האכיפה המנהליים בהתאם לסמכויותיו ככל שיידרש, על מנת להביא לניקוי השטח".

פעילות האכיפה נערכה בשיתוף גורמי הפיקוח של מחוז צפון במשרד להגנת הסביבה; מדור הגנת הסביבה של משטרת ישראל ורשות הטבע והגנים. במשרד להגנת הסביבה מוסיפים כי המשטרה הירוקה היא הזרוע העיקרית העומדת לרשות המשרד בתחום האכיפה וההרתעה. תפקידה המרכזי הוא לאכוף את החוקים, התקנות והצווים בנושא איכות הסביבה בישראל. בין הנושאים שתחת אחריותה עומדים הפיקוח , אכיפה סביבתית, אכיפת מפגעים, צווי ניקיון, קיום במצעי אכיפה ואיסוף ראיות, ניהול תיקי חקירה, קנסות, תפיסות כלים, טיפול בזיהום כלי רכב ושיתוף פעולה עם גופים מוניציפאליים נוספים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות