כללי

מנכ"ל התאגיד: "ועדת המדרוג נכה, משרתת את קשת ורשת"

אלדד קובלנץ אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור הציבורי

ארבע שנים אחרי שעלה לאוויר עם תאגיד השידור הציבורי, המנכ"ל אלדד קובלנץ מרגיש בטוח. הוא שרד סופות וניסיונות פיגוע, ועכשיו מתפנה לראיון מקיף לאתר "כסית" מבית INPACT-MEDIA, שבו הוא לא עושה חשבון לאף אחד. לא לאראל סג"ל שאותו גלגל בזפת ונוצות מכל מדרגות התאגיד, לא לוועדת המדרוג ממנה פרש (ושלה הוא מתכנן תחליף) ולא לכל אלו שקוראים לו להרחיק את גאולה אבן מלב השידור הציבורי.

הנה עיקרי הדברים:

על ודעת המדרוג: "אני רוצה לשתף אותך ואתה יכול לדבר אוף רקורד עם אבי בן טל (מנכ"ל רשת 13) מה הוא חושב על הוועדה למדרוג. בתחילת 2022, נתחיל עם המדידה האחודה. המכרז צריך לצאת בקרוב, אנחנו צריכים אישור של המועצה, אבל אנחנו ממש שם, וגם נמצא לזה תקציב. המדידה הזאת תמדוד את כולם, לא רק אותנו. אנחנו יוצאים למדידה הזאת לבד, אבל כבר עכשיו יש התעניינות מגורמים בשוק להצטרף אלינו והם מודעים לנכותה של הוועדה למדרוג".

"עדיף לשלם יותר כסף על משהו שהוא רלוונטי ואמיתי, ולא על איזשהו כלי שנועד לשרת את האינטרסים של הטלוויזיה המסחרית. אני רוצה לדבר שניה על רוני ארן (מנכ"ל הוועדה למדרוג – א"כ). פעם ראשונה בתולדות הוועדה למדרוג, שנבחר מנכ"ל ללא ועדת איתור וללא מכרז, על ידי תיאום בין קשת לרשת. צריך להגיד את זה, זו האמת. נסגר בדיל מאורגן בין קשת לרשת ששולטים בוועדה למדרוג, ללא הליך סביר ציבורית, מנכ"ל שכל תפקידו כרגע לשרת את האינטרסים שלהם, וזו עוד סיבה שאנחנו לא נמצאים שם כי זה לא משרת את האינטרנט הציבורי".

מרשת נמסר בתגובה: "רשת מנהלת את ענייניה בצורה הגונה, ישרה וללא דופי, כאשר הקו המנחה היחיד שעומד ויעמוד לנגד ענייה הוא האינטרס של רשת 13".

בקשת סירבו להגיב.

מנכ"ל הוועדה למדרוג, רוני ארן, אמר ל"כסית": "לאורך השנים הסיבות שהתאגיד מפרט לאי-חברותו בוועדה משתנות, ולראשונה אני נתקל בתירוץ האחרון של דרך מינוי המנכ"ל. בחירת המנכ"ל נעשתה על ידי הוועדה באישור היועצים המשפטיים, ולכן הטענה נשמעת הזויה. לגופו של עניין, התאגיד העלה לאורך שנים דרישות להגדלת הפאנל, להחלפת הציוד ולבעיקר לנושא היקר והמורכב של מדידת הדיגיטל, ולמרות שכל הדרישות נענו, במועד תחילת מדידת הדיגיטל התאגיד פרש. בדקנו בכל מדינות ה-OECD, אין עוד ערוץ ציבורי שלא נמדד".

על הורדת התוכנית של אראל סג"ל: "התוכנית לא הצליחה, היא לא הצליחה לייצר שיח מספיק מעניין ומספיק רלוונטיות, ולכן חשבנו שנכון להוריד אותה. "קלמן המשיך ואנחנו חושבים שכרגע הוא מייצר תוכנית טובה מאד. היא אכן למיטיבי לכת, אבל אנחנו צריכים לעשות גם מוצרים שאף גוף פרטי לא יכול לעשות, ואנחנו מרוצים מאד".

על הציוץ הפרובוקטיבי והמלגלג על סג"ל עם הגיטרה: "זה נכון, ויש הטוענים שההומור שלי קיצוני מדי, קיבלתי את זה מאבא שלי, ועכשיו אני רואה את זה אצל בנותיי הצעירות, שיש להן בדיחות קיצוניות. במקרה הנוכחי לא כפיתי את הציוץ, אבל אישרתי אותו. זה לא היה בחדשות, זה היה בטוויטר של כאן. לא צריך להתבלבל, אני העורך הראשי וזכותי וחובתי להיכנס גם לרזולוציות של תוכן שאמורות להיות של סמנ"כלים הכפופים לי. ותמיד כשיש ציוץ רגיש בודקים איתי אם זה עובר או לא עובר. תפקידי כעורך ראשי להחליט, ואני החלטתי שזה ציוץ גאוני, חינני ואני יודע ממידע אישי שאראל השתעשע מזה, ואחרי זה כל הבכי והנהי היה בסך הכל מניפולציה להשיג הטבות באזורים אחרים. כן. אני חושב שזה היה חינני, מצחיק והבחור – שוב, ממידע אישי – אהב את זה. אחרי זה קמפיין הבכי והנהי והטרוניות והקובלנות היה בסך הכל בשביל לעבור לעמדה הקורבנית שמאפשרת במערכות יחסית להשיג הטבות במקומות אחרים. פילוסופיה של יחסים".

אראל סג"ל אמר ל"כסית": "קובלנץ אמר שאנחנו לא רלוונטיים, אבל הייתה לנו תוכנית עם הכי התייחסות ברשתות החברתיות. היינו התוכנית שיצרה הכי הרבה שיח, במיוחד כשהחליפו אותנו בתוכנית של גאולה אבן שנעלמה כשם שהיא באה, ולא נודעו עקבותיה. הוא מחרטט לגבי הדבר הזה".

על גאולה אבן: "הייתי אצל גאולה בבית בזמן שניסיתי לשכנע אותה, זה אירוע מאד חשוב, הייתי אצלה בתחילת 2017 והפצרתי בה להגיש את המהדורה המרכזית. היא סירבה ונאלצנו לכתת רגלנו ולחפש מועמדים ומועמדות אחרים. לשמחתי, היא נמלכה בדעתה שלושה חודשים לאחר מכן והסכימה להגיש את המהדורה המרכזית. אני אוחז בגישה הכי קיצונית. יש פה מנעד של דעות לגבי הקייס-סטאדי של גברת אבן-סער".

לגבי המשך הסדרות המצליחות ב"כאן 11": "לגבי חזרות, נועה קולר מתלבטת. זה תלוי בה ורק בה. אבל למאנייכ תהיה עונה נוספת, טהרן תהיה עונה נוספת, שעת נעילה אנחנו לא יודעים. יש שתי אפשרויות – או ללכת לחזית בדרום או להמשיך ברמת הגולן. והאפשרות השנייה היא להמשיך מאותה נקודה בפוסט טראומה והחזרה הביתה. אבל כרגע אפל אנחנו לא יודעים אם תרצה ללכת לעונה נוספת. HBO עוד לא חזרה אלינו לגבי שעת נעילה, ואנחנו לא נוכל למממן את זה בלעדיהם".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות