משפטי

נגמרו הכדורים במחסנית בזבוזי הזמן של אפי נוה

אפי נוה אפי נוה

You can run but you can not hide הוא אולי אחד הפתגמים הכי מוכרים באנגלית, והחל מהשבוע נכון גם לגבי הנאשם בפלילים ויו"ר לשכת עורכי הדין בעבר, אפי נוה. כמעט שנתיים וחצי חלפו מאז דצמבר 2018 שבו הוגש כתב האישום הפלילי נגד נוה, בגין עבירות של מרמה, יציאה מישראל שלא כחוק וכניסה לישראל שלא כחוק, ועדיין המשפט אפילו לא התחיל. אבל זהו, זה נגמר, כי עושה רושם, שכמו לנאשם בנימין נתניהו, גם אצל נוה נגמרו הכדורים במחסנית של בזבוז הזמן, ולא יהיה מנוס אלא להיכנס להליך משפטי כמו שכתוב בספר, וכזה שלצערו של נוה מתועד בצורה כזו שלא תאפשר לו להימלט מהרשעה.

אתמול דחתה שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, עינת רון, עוד שתי בקשות למחיקת כתב האישום, שהגישה ההגנה בתיק והדגישה כי "לא ייתן יד להימשכות הליכים נוספת שלא לצורך והגשת בקשות מקדמיות נוספות" וכי על הנאשמים למסור מענה לכתב האישום גופו במועד הקרוב שנקבע לחודש הבא.

כזכור, בדצמבר 2018 הגישה הפרקליטות, כתב אישום נגד יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, עורך הדין אפי נוה, ובת זוגו, שהיום היא אשתו, בר כץ, לאחר שהשניים נתפסו כאשר הם יוצאים מישראל ונכנסים אליה בשדה התעופה מבלי להחתים את דרכונה של כץ.

בשערי המעבר כץ השתמשה  בכרטיס המעבר של נווה ונווה השתחל מאחורי. מכתב האישום עלה כי הרקע למעשים היה סכסוך והליך גירושים שהתנהל בין נוה לפרודתו, שלימים הפכה להיות גרושתו, וניסיונו להסתיר את יציאתו מהארץ בצוותא עם כץ.

נוה, שניצל בנס ויש שיאמרו בחסדי המשטרה מכתב אישום חמור הרבה יותר, לא חסך באמצעים כדי לעכב את המשפט. בחודש יולי 2019, דחתה נשיאת בית משפט השלום מרכז השופטת עינת רון, בקשה מקדמית של נווה וכץ, להורות לפרקליטות למסור להם חומרים שונים לביסוס טענתם לאכיפה בררנית נגדם. בהמשך, בדצמבר 2019, דחה בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ, עתירה שהגישו השניים לבטל את החלטה זו של בית משפט השלום

ואז הגיעה הקורונה, והכל בכל מקרה נעצר, ואיך שנגמרה המגיפה צצו להן שתי בקשות מקדמיות נוספות לביטול כתב האישום. בבקשה הראשונה התבקש בית המשפט לבטל את כתב האישום בטענה שהפרקליטות שקלה בין שיקוליה שיקולים זרים בהחלטתה להעמיד לדין את הנאשמים בתיק זה – מעמדו הציבורי הרם והמוכר של נוה והפומביות הרבה שקיבל האירוע הפלילי נוכח מעמדו זה.

בית המשפט דחה את הבקשה וקבע: "ההחלטה להורות על הגשת כתב אישום כנגד הנאשמים, ובפרט הנאשם1 , לא הייתה רק בשל מעמדו הציבורי של הנאשם….שיקולים אלה, אף אם באו בחשבון במסגרת שיקוליה, לא היו שיקולים מכריעים בהחלטה".

בבקשה השנייה התבקש בית המשפט לבטל את כתב האישום בטענה נוספת שהפרקליטות נקטה באכיפה בררנית בהחלטתה להעמיד לדין את הנאשמים בתיק זה. במסגרת זו, אף שבה וביקשה ההגנה, פעם נוספת, להורות למאשימה למסור לרשותה נתוני אכיפה שונים לצורך ביסוס והעלאת הטענה. עוד ניירת, עוד טענות שכבר נטחנו, ונדחו שוב בצדק.

עוד קבע בית המשפט כי אחרי שההגנה העלתה שלוש טענות מקדמיות שכולן נדחו לאחר שנבחנו היטב, ככלל לא יהיה מקום עוד להעלאת טענות מקדמיות נוספות, ובית המשפט לא ייתן יד להימשכות הליכים נוספת שלא לצורך והגשת בקשות מקדמיות נוספות.

אז מה נשאר עכשיו לאפי נוה לעשות? האופציה המתבקשת היא להגיש כתב הגנה כפי שדרשה השופטת, אך יותר סביר שמעכשיו הוא ייכנס למו"מ עם הפרקליטות כדי לסגור עסקה שתיטיב איתו כמה שאפשר. נמשיך לעקוב.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות